מענקים למעונות היום בגין הימים שבהם בוטלו הלימודים

צבי טסלר No Comments on מענקים למעונות היום בגין הימים שבהם בוטלו הלימודים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר העבודה יואב בן צור ושר החינוך יואב קיש, סיכמו על מתווה סיוע למעונות היום והמשפחתונים המסובסדים כדי שהתשלומים לא יושתו על ההורים בגין חוסר פעילות

גן ילדים. ארכיון צילום: Michael Giladi/Flash90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מלחמת חרבות ברזל שהחלה ב-7 באוקטובר הובילה לסגירה חלקית של מערכות החינוך, בכללן מעונות היום והמשפחתונים המוכרים. כדי לתת מענה לארגונים בתוך ימי הלחימה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר העבודה יואב בן צור ושר החינוך יואב קיש גיבשו מתווה סיוע למעונות היום והמשפחתונים המוכרים.

תשלום המענק לארגונים המפעילים יועבר על ידי משרד העבודה לפי מספר הילדים הרשומים במערכות התשלום של משרד העבודה לסבסוד. נכון ליום 31/12/23 או עד הילד ה-105,000, הנמוך מביניהם.

בגין כל ילד גובה הפיצוי יהיה בגובה של עד 889 ₪ עבור חודש אוקטובר ובתנאי שהארגונים לא גבו מההורים עבור ימים בהם לא התקיימה פעילות או שבוצעה פעילות בהיקף חלקי בלבד. תשלום זה מתווסף לתשלומי הסבסוד שמשרד העבודה העביר לארגונים גם בחודש אוקטובר, שלא הייתה בו פעילות כדי להקל על המצוקה התקציבית.

על מנת להקל משרד העבודה יעביר במהלך חודש נובמבר מקדמה נוספת לארגונים ששיעור ההכנסות מדינה שלהם נמוך מ-30%. זאת, בנוסף למקדמות ששולמו לארגונים שביקשו זאת.

תשלומי המענקים יועברו רק למעונות ולמשפחתונים שהיו סגורים באופן מלא וחלקי בחודש אוקטובר.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ: ״ממשיכים לבצר את חומת המגן האזרחית של אזרחי ישראל במטרה לחזק את העורף ולנצח את המערכה. אנחנו עומדים לצד ההורים כדי לוודא שהנטל לא יפול על כתפם. אנשי המקצוע במשרד האוצר יחד עם משרד העבודה ומשרד החינוך בנו מתווה מתואם כדי להקל על ההורים בעת המלחמה. אנחנו ממשיכים במאמץ לתת מענה לכל הסקטורים ולכל שכבות האוכלוסייה, אזרחים ועסקים כאחד. חיזוק העורף זו משימה לאומית, יחד ננצח״.

שר העבודה יואב בן צור: ״מתחילת הלחימה נדרשנו לנושא, כדי לוודא שהתשלומים לא יושתו על ההורים בטח בתקופה כזאת, וכדי לשמור על יציבות המסגרות. אני מברך על הפתרון שהשגנו ומתחייב כי נעשה הכל כדי לתת מענים מהירים במינימום בירוקרטיה, לטובת ההורים והאזרחים בישראל״.



0 תגובות