"יוקמו שכונות זמניות למפונים" | שטח נדל"ני

אתר קול חי No Comments on "יוקמו שכונות זמניות למפונים" | שטח נדל"ני

שטח נדל"ני – סדרת תוכניות של קול חי על השפעת המלחמה על שוק הנדל"ן, בהגשת משה הרשלר ובשיתוף האיגוד החברתי להתחדשות עירונית | הפרק הראשון בהשתתפות יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, ראש מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, חיים פייגלין, פרופ' אברהם וינרוט ורו"ח יואל טולדנו | צפו בשידור המרתק

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"יוקמו שכונות חדשות למפונים מהדרום", כך אמר היום ח"כ יעקב אשר יו"ר ועדת הפנים בתוכנית 'שטח נדל"ני' עם משה הרשלר בקול חי. מדובר בתוכנית ראשונה בסדרת תוכניות בשיתוף האיגוד החברתי להתחדשות עירונית, שישודרו בימי ראשון בשעה 17:00 ויעסקו בהשפעות המלחמה על שוק הנדל"ן בישראל מהיבטים שונים. במשדר הראשון השתתפו יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, ראש מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים נתן אלנתן, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ חיים פייגלין, פרופ' עו"ד אברהם וינרוט ורו"ח יואל טולדנו.

בהתייחסות לפעילות המדינה באשר ליישובים שניזוקו והפתרונות לתושבים שנאלצו להתפנות מבתיהם, אמר ח"כ יעקב אשר: "יש בעוטף הרבה בתים שלא יוכלו לחזור להתגורר שם. יש אלפי אנשים שנופלים בין הכסאות, הם לא מפונים באופן רשמי כי הם לא בטווח שנקבע, אבל דה-פקטו הם לא יכולים להישאר בביתם הסמוך כל כך לקו העימות, לרובם אין אפילו ממ"ד, זה בעיקר תושבי נתיבות אבל לא רק הם".

ח"כ אשר הוסיף: "גם אם ננצח בשדה הקרב, אם לא ניתן פתרונות, החמאס יקבל את הניצחון שלו במשבר החמור שיהיה לנו אח"כ בשוק הדיור, לכן אנחנו עושים הכול כדי לשקם את השוק ולהחזיר אותו לשיא הפעילות. אנחנו מקדמים חקיקה רבה בוועדה כדי לאפשר האצה של כל מערך התכנון והבניה, לשיקום העוטף, להקלות בבניית מ"מדים ועוד. העוטף זקוק לשיקום יסודי. יקימו מחוז נפרד כדי להאיץ שם את התכנון".

ראש מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים נתן אלנתן, אמר: "לאחר המלחמה יהיה שלב ביניים שיארך כשנתיים – שלוש, בהם ישקמו את יישובי העוטף מהיסוד. צריך למצוא פתרון קבוע לתושבים לטווח זה".

המשתתפים בתוכנית עסקו גם בהשפעות של המלחמה על בניית דירות חדשות, המחסור בפועלי בניין והצורך לאר הבאת אלפי פועלים זרים ועל השלכות נוספות.

צפו בשידור המלא>>>

 



0 תגובות