חוק תכנון ובניה יוגמש כדי לתת מענה למפוני העוטף

איתי גדסי No Comments on חוק תכנון ובניה יוגמש כדי לתת מענה למפוני העוטף

חוק התכנון והבניה יוגמש כדי לקצר את ההליכים להקמת מתחמי מגורים למפוני העוטף. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "נדרוש לוודא האצת הליכים גם בביצוע, לא מספיק להאיץ רק תכנון. אנו מחויבים להסיר את כל החסמים המעכבים את שיקום יישובי חבל התקומה"

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש מנהלת תקומה תא"ל במיל משה אדרי הציג הבוקר (ד׳) בוועדת הפנים והגנת הסביבה את החזון של מנהלת תקומה ואמר: "לא נוכל לקדם את חבל התקומה עם הרגולציה, הכללים והחוקים שקיימים היום. אנחנו חייבים מענים מאוד מאוד ייחודיים – ׳מסלולים ירוקים׳. ללא פתרונות ייחודיים, לא נעמוד בלוחות הזמנים שאנחנו שואפים אליהם. אני פונה לכל גורם מדינה שאחראי ובעל סמכות, לסייע בהסרת מגבלות וחסמים".

עוד הציג בפני הוועדה את החזון של מנהלת תקומה שעיקרו יישוב מחדש של הקהילות, חידוש והרחבת היישובים בדגש על שגשוג חבל הארץ כאזור חיוני, פורח ואטרקטיבי לתושבי החבל ומדינת ישראל. עוד הוסיף וציין כי המנהלת סיימה לקיים כבר שולחנות עגולים עם 15 ישובים צמודי גדר מתוך 24. "אנחנו נדון היום בעוד שלושה ישובים ועד סוף השבוע נשאף לסיים את הדיונים לגבי השאר. הרשויות והמועצות לנגד עיננו, ולא נדחק בתושבים לקבל החלטות מהירות; אני מוכן לחתום היום ולקדם את כל התקציבים. אני עומד כנציג מדינה, כדי לבנות ולבסס את האמון מחדש. אין למפונים אמון ואנחנו צריכים לבנות את האמון מחדש עם הקהילות". אדרי ציין לשבח את המנהיגות המקומית של יישובי העוטף ואת שיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר: "מצפים מאיתנו לשים בצד את חוקי התכנון והבניה ולתת יד חופשית, אבל לא נרצה להישאר אחר כך עם פילים לבנים. חשוב לנו כוועדה לקבל את התוכנית הכוללת, לוודא שיש הקלות ויישום גם הביצוע". הוא הדגיש כי הוועדה תקדם את הצעת החוק באופן מהיר לטובת תושבי העוטף. "הוועדה מחויבת לעשות הכל כדי להסיר את כל החסמים המעכבים את שיקום יישובי חבל התקומה. הבאנו את החוק הזה בהליך מאוד מהיר ונביא אותו בהקדם לאישור סופי במליאת הכנסת", הבטיח היו"ר אשר.

רפי אלמליח, מנכ"ל מנהל התכנון הוסיף כי הכוונה היא לתכנן את המתחמים הזמניים לטווח ארוך: "לא נרצה לזרוק כספי ציבור לחינם וכבר נתכנן לעתיד. גם אם הבינוי לא ישמש את אותה אוכלוסייה, המתחם ישמש בעתיד אוכלוסייה אחרת. מדובר באזור שנרצה לראות אותו מתפתח ומתעצם ונמשוך לשם תושבים נוספים. אנחנו מדברים באופן כללי על חיזוק הפריפריה".

נציג רשות הטבע והגנים אמר בדיון כי חבל הארץ הזה נפגע גם ברמה הסביבתית. "חוק התכנון והבניה שומר על איכות החיים שלנו ולא נרצה לסתור אותו".

ח"כ יוסף עטאונה הביע תמיכה בתיקון החוק והוסיף כי "הגיע הזמן לתקן עוול היסטורי ולהביא פתרון ולו חלקי לתושבי הכפרים הבלתי מוכרים בנגב".

נציגי משרדי הממשלה שנכחו בדיון הביעו תמיכה בהצעת החוק.



0 תגובות