דרישה להרחיק את המחבלת מהשכונה בה ביצעה את הפיגוע

אליהו גרין No Comments on דרישה להרחיק את המחבלת מהשכונה בה ביצעה את הפיגוע

בעקבות השחרור הצפוי של המחבלת שדקרה את מוריה כהן לעיני ילדיה, פונים בארגון חוננו לפיקוד העורף ולמשטרת ירושלים בדרישה לוודא שהמחבלת לא חוזרת לביתה שנמצא בסמוך לבית המשפחה. עו"ד שטיינר: "על המדינה לפעול מייד להבטחת ביטחונה האישי"

שכונת שמעון הצדיק צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פנייה בהולה נשלחה הבוקר (רביעי) למפקד פיקוד העורף ולמפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל בדרישה לפקח על שחרורה של המחבלת בת ה-14 שדקרה את מוריה כהן בשכונת שמעון הצדיק לפני כשנה וחצי. הפנייה מגיעה בעקבות פרסום רשימת האסירים שצפויים להשתחרר במסגרת העסקה לשחרור החטופים, בה נמצא גם שמה של המחבלת. במכתב ששלח עורך דינה של כהן, עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, הוא דורש לוודא כי המחבלת לא תשוחרר עד שינקטו צעדים להבטיח את בטחון המשפחה, שגרה בסמיכות למשפחת המחבלת.

במכתבו כותב עו"ד שטיינר כי מרגע היוודע דבר שחרורה הצפוי, אימה אחזה בבני המשפחה. לדבריו "אותה ‏מחבלת ‏- שלא הביעה מעולם צער על מעשיה, שלא נרתעה מביצוע המעשים אף למראה ילדיה הרכים של מרשתי הולכים עמה יד ביד בדרך למוסדות החינוך, שהמתינה בקור לב מצמית עד שתהיה מרשתי במיקום הטוב ביותר על-מנת לדקור אותה ולרוצחה – תשוב ‏לאותו ‏הרחוב, להלך בחופשיות על המדרכה במרחק מגע ממרשתי וילדיה".

לאור זאת מבקש עו"ד שטיינר לעשות שימוש בסמכות הנתונה בידי פיקוד העורף ומשטרת ישראל ולהרחיק את המחבלת ממקום מגוריה של כהן, ולא רק מהשכונה, אלא אף מהעיר. כמו כן, כתב עו"ד שטיינר: "ראוי כי מחבלת כה שפלה וקרת רוח תהיה תחת מעקב הדוק מצד גופי הביטחון השונים, למען לא תנסה להשלים את המשימה אליה יצאה בבוקר יום 9.12.21".

במכתב נוסף, אותו הוציא הבוקר לראש הממשלה ולשרי הביטחון והביטחון הלאומי, דרש עו"ד שטיינר לוודא שלא תשוחרר המחבלת עד להבטחת ביטחונה של כהן. "אבקש מכבוד ראש הממשלה לוודא כי לא תשוחרר המחבלת האמורה עד לנקיטת גורמי הביטחון צעדים שיש בהם כדי להבטיח את ביטחון מרשתי ויכולתה להמשיך לנהל את שגרת חייה בלא פחד. כמו כן, אבקש ממכובדי שר הביטחון והשר לביטחון פנים לוודא כי גופי הביטחון עליהם הם אמונים ינקטו צעדים כנדרש באופן דחוף ובהול", הוא מוסיף וכותב.

כזכור, בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונש של 12 שנות מאסר כנגד המחבלת שביצעה את פיגוע הדקירה נגד כהן. הפיגוע אירע לפני כשנה וחצי כאשר המחבלת דקרה את כהן לעיני חמשת ילדיה בעת שעשו את דרכם בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. לאחר הפיגוע ברחה המחבלת וניסתה להסתיר את זהותה, ואילו כהן פונתה לבית החולים כאשר סכין נעוצה בגבה.

בפסק הדין ציינו השופטים כי המחבלת לא מצאה לנכון לבקש סליחה או להביע חרטה על מעשיה. "בענייננו, הנאשמת הבינה היטב את משמעות המעשה. הדבר עולה הן מתסקיר שירות המבחן והן מנסיבות האירוע, המחייבות תכנון מוקדם, הצטיידות בסכין והפעלת כח. כל אלו מביאים למסקנה לצורך בענישה מרתיעה משמעותית", קבעו השופטים בפסק הדין.

עו"ד אופיר שטיינר, שכאמור מייצג את כהן מטעם ארגון חוננו, מסר: "מאז פורסמה רשימת האסירים לשחרור, אימה נפלה על רבים ממשפחות נפגעי הטרור. מחבלים שניסו לשים קץ לחיי יקיריהם, או שסייעו למי שהצליחו בכך, שבים לגור בקרבת מקום. חומרה מיוחדת במקרה זה של אם שנדקרה בגבה לעיני חמשת ילדיה, וכעת נאלצת להתמודד עם הידיעה שהמחבלת תשוב לגור בבניין הסמוך. כיצד תוכל הנפגעת, שבעלה בשירות מילואים, לדאוג לילדיה ולקיים את שגרת יומה, כשמחוץ לחלונה זו ששמה לה למטרה לרצוח אותה? על המדינה לפעול מייד להבטחת ביטחונה האישי".



0 תגובות