בהדלקת נרות חנוכה: הפרס היוקרתי הוענק לנשיא צרפת

נתי קאליש No Comments on בהדלקת נרות חנוכה: הפרס היוקרתי הוענק לנשיא צרפת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

'ועידת רבני אירופה' העניקה הערב ליל ראשון של חנוכה את הפרס היוקרתי ע"ש הרב לורד יעקבוביץ לנשיא צרפת עמנואל מקרון. הפרס הוענק למקרון ע"י נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט בהשתתפות רבה של צרפת וסגן נשיא הועידה הרב חיים קורסיה בטקס מרשים בארמון האליזה. 

בטקס המיוחד שבו השתתפו רבה של בריסל ונציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי ורב הז'נדרמריה הצרפתית ועוזרו המיוחד של הרב קורסיה הרב משה לוין רבנים דיינים נשיאי הקונסיסטואר והקרי"ף וראשי הארגונים היהודיים הדליק רבה של צרפת הרב קורסיה נר ראשון של חנוכה. כמו כן השתתפו בטקס שרי החוץ והחינוך של צרפת.

הגר"פ גולדשמידט אמר בטקס כי "הנשיא מקרון הוכיח את עמידתו האיתנה לצידה של יהדות צרפת ויהדות אירופה. מאז כניסתו לתפקיד לפני כשש שנים ראינו את תמיכתו הבלתי מסוייגת של הנשיא מקרון בחופש דת ובסובלנות כלפי הקהילה היהודיות ובמחויבותו הבלתי מעורערת למאבק באנטישמיות בצרפת – אנו מוקירים את פועלך וקוראים לך להמשיך ולהתחייב לעתיד משגשג של החיים היהודיים בצרפת ובאירופה. זה מתחיל בשמירה על ביטחונם האישי של 440,000 יהודים החיים בצרפת  ומתמודדים עם רמה מזעזעת של אנטישמיות מאז האירועים הטרגיים בישראל שאירעו בשמחת תורה. חשוב ביותר שהרפובליקה הצרפתית, שבה כל כך הרבה יהודים רואים בה כבית, מובילה בקיום עקרונות האמנציפציה והליברליות בשטחה".

הגר"פ גולדשמידט הביע את הערכת הועידה לנשיא מקרון בעקבות קריאתו לאחדות לאחר פיגועי הטרור של חמאס ותמיכתו בקריאה המשותפת של נשיאי האסיפה הלאומית והסנאט, שני בתי הפרלמנט הצרפתי , לצעוד נגד האנטישמיות ב-12 בנובמבר שנערכה בהשתתפות 180,000 איש והביעה תמיכה פומבית בישראל ובקהילה היהודית.

הפרס ע"ש הרב לורד יעקובוביץ' ליהדות אירופה נוסד בשנת 2011 על ידי הרב הראשי ונשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט והוא מוענק למנהיגי מדינות ואישים מכובדים שהפגינו תמיכה ביהדות אירופה ופעלו למען שמירה על ביטחונם האישי, חופש הדת והמאבק באנטישמיות. בעבר הוענק לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (2013), למלך ספרד פליפה השישי (2016), לפרנס טימרמנס, סגן הנשיא הראשון של הנציבות האירופית, ולאנטוניו טג'אני, נשיא הפרלמנט האירופי לשעבר סגן ראש ממשלת איטליה ושר החוץ של איטליה.

 



0 תגובות