הפרשן הבכיר: "לא מאוחר מידי להנחית מכת מחץ על חמאס"

המהדורה המרכזית No Comments on הפרשן הבכיר: "לא מאוחר מידי להנחית מכת מחץ על חמאס"

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית', על דבריו שעוררו סערה: "מה שאני אמרתי היה במטרה לעורר בחזרה את רוח הלחימה והנקם שהיו קונצנזוס בישראל למחרת ה-7 באוקטובר"

צבי יחזקאלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי שוחח הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ואמר: "אף פעם לא מאוחר מידי להנחית מכת מחץ על החמאס. בכל רגע שנתעשת נמנע את האסון הבא. אם נחליט לבצע בדרום הרצועה את התהליך שביצענו בצפון נראה שאנחנו יכולים. כרגע יש אורך רוח ורצון רב, בתחתית סולם הפיקוד, החיילים הלוחמים בשטח – בוודאי. במעלה הסולם, בדרג המדיני – שאלה גדולה"

לדבריו: "חזרנו לאותה קונספציה של הכלה כאילו כבר נרגענו מהטבח המזעזע ב-7 באוקטובר. אנחנו נותנים סיוע הומניטרי ומדברים עם החמאס כשותף בעסקת החטופים. רק לחץ צבאי כבד ישנה את המשוואה".

יחזקאלי התייחס לדבריו שעוררו סערה: "מה שאני אמרתי היה במטרה לעורר בחזרה את רוח הלחימה והנקם שהיו קונצנזוס בישראל למחרת ה-7 באוקטובר".

עוד אמר: "עד עכשיו לא ראינו שום פעולה מתוחכמת של צה"ל. אנחנו לא בדרך לניצחון. ניצחון אמיתי פירושו שלא צריך לומר זאת אלא כל אחד יראה את זה בעצמו".

"מאז ההתנתקות נהרגו בעזה כ-15,000 פלסטינים במבצעים השונים. בצד שלנו נרצחו כמאה. אם היינו מגיבים על הטיל הראשון במתקפה כמו למחרת הטבח – הכל היה נראה אחרת".

האזינו



0 תגובות