ח"כ צבי סוכות ליוסי דגן: "נעצור את הפגיעה במזבח יהושע"

אבי יעקב No Comments on ח"כ צבי סוכות ליוסי דגן: "נעצור את הפגיעה במזבח יהושע"

דיון סוער אמש בוועדת המשנה בנושא הזנחת האתר ההיסטורי מזבח יהושע בהר עיבל שבשומרון והשתלטות פלסטינית • יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "הרשות הפלסטינית מנצלת את המלחמה לקביעת עובדות הרסניות בשטח. אם תמשיך האדישות זו תהיה בכייה לדורות"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיון סוער התקיים אמש (שני) בוועדת המשנה לענייני יו"ש בוועדת חוץ וביטחון בראשותו של ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית). יו"ר הוועדה כינס דיון דחוף בנושא ניסיונות ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על האתר ההיסטורי "מזבח יהושע", שריד יחיד לתקופת ההתנחלות וכניסת עם ישראל לארץ, השחתתו על ידי פלסטינים ואי אכיפה במקום עי רשויות החוק.

הדיון נקבע לאחר שליו"ר הוועדה ח"כ צבי סוכות נודע כי בנוסף לכל ניסיונות ההשתלטות בשבוע האחרון פורעים ריססו גרפיטי של דגל הרשות הפלסטינית על אבני המזבח בנות 3000 השנה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן השתתף בדיון ודרש מהממשלה לא להזניח אתרים ארכיאולוגים בשעת מלחמה מה שעלול להפוך לבכייה לדורות :  "מזבח יהושע בן נון, המקום שבו הפכנו לעם, אתר ארכיאולוגי בעל משמעות אדירה, אולי האדירה ביותר שיש בארץ ישראל".

"חשיבות השמירה עליו היא ערך עליון לא רק לנו כיהודים, אלא לכל שוחר ציוויליזציה, יש בהר עיבל בשנים האחרונות מגמה ברורה מצד הרשות הפלסטינית לנסות להרוס, למחוק את האתר הזה, וזה משתלב במגמה הקבועה שלהם לנסות למחוק את אתרי המורשת של העם היהודי ביהודה ושומרון, ברור לכולם למה".

דגן הוסיף כי, "הברבריות שמתנהלים בה זה לא רק לרצוח אנשים, זה גם בלנסות להרוס בסגנון דאעש אתרים, רואים את זה בקבר יוסף, בתל ארומה, בשומרון העתיקה וגם כאן במזבח יהושע בן נון בהר עיבל. צריך אכיפה, וצריך מדיניות, גם של הממשלה, וגם, צריך פה יד ברזל באכיפה, ואני מצפה מהממשלה, ודורש מהממשלה, לתקן במעשים, לגדר את המזבח, להכריז עליו כגן לאומי, למרות שהוא בשטח b, מדינת ישראל לא עושה טובה לאף אחד. היא מחויבת לכך והיא חתומה על אין ספור, אמנות בינלאומיות, שמחייבות אותה לשמור על נכסי ארכיאולוגיה ואין נכס ארכיאולוגי חשוב, כמו הנכס בהר עיבל".

יו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש בוועדת חוץ וביטחון, ח"כ צבי סוכות סיפר בפתח הדיון: "לקראת הדיון נסעתי אתמול להר עיבל לראות בעיניים את האתר הארכיאולוגי, חייב להודות בכנות: עודני מזועזע מהמראה המחפיר של כתובת גרפיטי ודגל פלסטין על אבני המזבח המקודש, אבנים שטומנים בחובן אלפי שנים של כמיהה לגאולה, תום גלות מצריים וההגעה הראשונית של עם ישראל לארץ המובטחת מחוללים על ידי איובינו, אנחנו נעשה סוף לחרפה הזאת,  אני לא אנוח לא אשקוט ולא ארפה עד שתפסק לאלתר ההפקרות הביטחונית באחד האתרים ההיסטוריים החשובים ביותר לעם היהודי".

מזבח יהושע בן נון שבהר עיבל הוא אתר ארכאולוגי, שהתגלה ונחפר במהלך סקר הר מנשה על ידי משלחת חוקרים בניהולו של פרופ' אדם זרטל, שתיארך את האתר לרבע האחרון של המאה ה-13 לפנה"ס. זרטל הגיע למסקנה כי באתר שוכן המזבח שבנה יהושוע בן נון המתואר בספר דברים, כחלק מרכזי ממעמד הברכה והקללה. בשנתיים האחרונות גורמים ברשות הפלסטינית מבצעים נסיונות השתלטות על האתר הכוללים: תכנון תב"ע לבניית שכונה פלסטינית מסביב לאתר המקודש ליהודים, תכנון רשת חשמל לשכונה שהמנהל האזרחי כבר אישר, פריצת כביש שמחבר בין עסירה א שמליה לשכם, שעובר על הדרך העתיקה בצמוד למזבח, שלסלילתו נעשה שימוש באבני אתר המזבח. וכעת השיא גרפיטי בשיאה של מלחמה על אבני המזבח העתיקים.



0 תגובות