לוין זעם על נציגי האוצר: "למה לא לקצץ בתאגיד?"

מרדכי הלפרין No Comments on לוין זעם על נציגי האוצר: "למה לא לקצץ בתאגיד?"

ה‏עימות בוועדת שרים לחקיקה בין שר המשפטים לנציגי משרד האוצר | לוין זעם: "יש הסבר או שאין הסבר? ביקשתי שתביאו מישהו שבקיא בתקציב! בשביל זה עשינו הפסקה"

יריב לוין צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהדורה המרכזית, פרסמנו הערב (רביעי) על עימות בוועדת השרים לענייני חקיקה, בין שר המשפטים יריב לוין לנציגי משרד האוצר, על רקע כוונה לקצץ בתקציב הספריות הלאומיות.

השר יריב לוין: "בתאגיד לא קיצצו שקל בזמן שלכולם קיצצו – אפילו בבריאות. הרי התאגיד הוא לא גוף מסובך מדי, כל מה שהוא עושה זה להפיק ולשדר – לא לנהל את כל בתי החולים במדינה. אם תקציב התאגיד הוא מיליארד שקל, אז נקצץ רק 2.5% מהתאגיד ולא נצטרך לקצץ שום דבר מהספריות. לטעמי יעשה הרבה יותר צדק, לא תקין שהתאגיד לא שותף למאמץ הקיצוצים".

לדבריו, "יכול להיות שיש לזה הסבר – אני תמיד מניח לכף זכות – לכן עשיתי הפסקה כדי שאנשי אגף התקציבים באוצר יחזרו עם הסבר". בשלב מסוים, לוין מרים את קולו וצועק: "אני שואל – יש הסבר או שאין הסבר?"

נציגת האוצר: "בסוף, השר לוין, אנחנו הבאנו הצעה שאין בה שום קשר לתקציב התאגיד. יכול להיות שיש מקום להפחית את תקציב התאגיד אבל זאת עבודה מקצועית שלא עשינו בסד הזמנים שהיה לנו כרגע".

השר לוין קוטע את דבריה בזעם, נציגת האוצר מבקשת "רק להשלים, אני לא בקיאה בתקציב התאגיד, אני לא אחראית על זה". לוין צועק: "אבל ביקשתי שתביאו מישהו שבקיא בתקציב! בשביל זה עשינו הפסקה! בשביל מה הייתה ההפסקה?"

נציגת האוצר: "אני לא מבקשת כלום – רק להשלים את מה שהתחלתי, אפשר?", לוין: "בבקשה". הנציגה: "הצוות אצלנו בוחן כעת את הנושא (הקיצוץ בתאגיד), זה כרוך בבדיקות משפטיות". לוין: "התאגיד הוא 'בליינד-ספוט', שטח מת שלא צופים בו אז כנראה שלכן לא שמתם לב לתקציב שלו".



0 תגובות