פייק או ניוז? הראיון ב'קול חי' שעורר סערה תקשורתית

פנחס בן זיו 1 Comment on פייק או ניוז? הראיון ב'קול חי' שעורר סערה תקשורתית

באתר מעריב התייחסו לראיון של ח"כ צבי סוכות הבוקר ב'מהדורת הבוקר סוף השבוע' ופרסמו ידיעה שגויה בה ייחסו לסוכות דברים שאמר מוקדם יותר פרשנינו הצבאי קובי פינקלר כי "צה"ל איתר לראשונה ברצועת עזה גם טילי קרקע אוויר". בידיעה אף טענו כי הפרט אסור בפרסום בעוד שדובר צה"ל דיווח על כך אמש באופן רשמי

צילום: קול חי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ צבי סוכות התראיין הבוקר ב'מהדורת הבוקר סוף השבוע' בראיון מיוחד ועתיר כותרות. דקקות ספורות לפני שעלה לשידור, דיווח פרשנינו הצבאי קובי פינקלר כי "צה"ל איתר לראשונה ברצועת עזה גם טילי קרקע אוויר שלא הושמדו אלא הועברו למעבדות כדי ללמוד על יכולות חמאס".

ההתפתחות הגיעה דקות ספורות לאחר הראיון, כאשר באתר 'מעריב' פורסמה הודעה שגויה לפיה ח"כ סוכות חשף בשידור נתונים שכביכול היה אסור לו להגיד. הם טענו כי הדיווח שבמסגרתו נטען כי נמצאו טילי קרקע אוויר בעזה אסור בפרסום וייחסו אותו בטעות לח"כ סוכות שחבר בוועדת המשנה לענייני חוץ וביטחון. זאת כמובן כשסוכות כלל לא התייחס בשידור לדיווח הנ"ל.

ח"כ סוכות הגיב לפרסום: "ההכפשה של אתר 'מעריב' לפיה כביכול אני חושף נתונים שאסור לי לחשוף מועדת חוץ וביטחון היא שקרית, ובעיקר מביכה, מדובר בעדכון של דובר צה"ל שכבר נמסר אמש והובא בשידור על ידי הכתב הצבאי של קול חי".

סוכות ציין בתגובתו כי במהלך הראיון הצהיר סוכות כי "תמונת הניצחון שצריכה להדהד בעולם היא חידוש ההתיישבות היהודית בחבל עזה, כל מלחמות ישראל הסתיימו בכיבוש שטח והתיישבות".

לאחר הביקורת והסערה, עורכי אתר מעריב מחקו את הפרסום השגוי.



1 תגובות

מיין תגובות