העירייה מנקה – יש תושבים שסובלים מהרעש

המוקד הציבורי 2 Comment on העירייה מנקה – יש תושבים שסובלים מהרעש

המוקד הציבורי | תושב אלעד התלונן על הרעש שגורם הרכב שמנקה את הרחובות | במשרד להגנת הסביבה אמרו בתגובה שיפעלו אל מול הגופים המוניציפליים לבירור העניין עד להסרת המפגע | מהעירייה נמסר: "המכונה עומדת בכל התקנים ובכפוף לכל החוקים הרלוונטיים"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מה הייתם עושים, אם פעולה לכאורה פשוטה וסטנדרטית של ניקיון הרחוב – הופכת למטרד של ממש עבורכם? מה גובר על מה – חשיבות הניקיון, או מניעת מטרד רעש והפרעה למי שסובלים מזה?

לתוכנית המוקד הציבורי הגיעה תלונה מתושב אלעד שסובל מרגישות מאובחנת לרעש, שהתלונן על הרעש שנגרם מפעולות רכב הטיאוט שמנקה את רחובות העיר. לטענת הפונה, עוצמת הרעש מפעילות רכב הטיאוט (השאיבה, המפוחים, זרנוקי לחץ המים וכו') היא חריגה ואינה בתחום הרעש הסביר ושלא ע"פ דרישות החוק בנושא. כנ"ל לגבי שימוש בטרקטורונים לצרכי ניקוי, שמחוללים רעש חריג כפול: הן מהמנועים שלהם והן מהגנרטורים הניידים אותם הם נושאים.

בעקבות הפנייה, יצא תחקירן של 'המוקד הציבורי' לשטח ותיעד בזמן אמת את רכב הטיאוט בפעולה. התחקירן ביקש מהנהג פרטים של החברה וכן ביקש לדעת אם הפעילות עומדת בדרישות החוק. אך הנהג לא שיתף פעולה.

פנינו למשרד להגנת הסביבה וביקשנו את תגובתם לשאלות הבאות:

מהם הכללים להפעלת רכבי טיאוט/ניקיון ופעולות ניקוי מהסוג הזה? (האם יש כללים כאלה)? מה עוצמת הרעש המותרת מהרכבים עצמם? האם הם עומדים בתקן ?האם קיימת אכיפה בנושא ומה היקפה ? האם יש מגבלת זמן לשהייה במקום אחד? האם ישנה הנחייה לאופן השימוש ברכב הניקוי באופן שמגביל את הפעילות במכונה, כך שלא ניתן לבצע יותר מפעולה אחת בו זמנית? (גם שאיבת לכלוך, גם צינור לחץ מים וכו'). הוספנו ושאלנו – האם ישנה התחשבות או מודעות למיקומים בהם מתגוררים אנשים המאובחנים כסובלים מרגישות יתר למטרדי רעש?

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר בתגובה: "אופן וזמני הפעלת כלי טיאוט מטעם הרשות המקומית נתונים בידי הרשות המפעילה את הכלים. על העירייה לעמוד בהוראות החוק למניעת מפגעים ובהוראות שבתקנות מכוחו. עליה להפעיל את הציוד כך שלא יגרם רעש בלתי סביר כהגדרתו בתקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), 1990.

"בעיר אלעד פועלת יחידה סביבתית שמקבלת מן המשרד גם הדרכה וגם סיוע ברכישת ציוד למדידת רעש. במידה והפונה לא נענה, המשרד להגנת הסביבה יפעל אל מול הגופים המוניציפליים לבירור העניין עד להסרת המפגע. ככל שמדובר על עבודה באזור מגורים או בסמוך לאזור מגורים, רצוי שלא להפעיל את הציוד בשעות הלילה מ-22:00 עד 06:00 ושהציוד המופעל לא יגרום לרעש מרבי העולה על 80 דציבל במרחק של 15 מטר ממנו.

"כדי לקבוע אם פעילות כלי הטיאוט המופיע בסרטון הפונה עומד בהוראות החוק והתקנות יש לבצע מדידה. ניתן גם לבצע אותה באמצעות הטלפון הנייד. נציין כי מחקרים הראו שיש אנשים רגישים יותר ורגישים פחות למפגעי רעש, ועל כן כדי לברר קיום חריגה יש לבצע מדידה אובייקטיבית".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "הסרטון אליו הפנית מראה מכונה לשטיפת מדרכות, אשר שוטפת את רחובות העיר על מנת ליצור סביבה נקייה והיגיינית לתושבים. המכונה עומדת בכל התקנים ובכפוף לכל החוקים הרלוונטיים ופועלת עבור העיריה בהתאם להנחיותיה, לרבות באשר למסלולים, תדירות וקצב הפעולה. פעולות רבות הנוגעות לשמירת הניקיון והבריאות של תושבי העיר כרוכות בהפעלת כלי רכב ומכונות, ומטבע פעולתן הן כרוכות גם ברעש או אי נוחות מסויימת לפרק זמן קצר, ואף על פי כן השירות מבוצע מטעם העירייה בשל חשיבותו הרבה לתושבים, והוא אינו נחשב כגורם לרעש בלתי סביר. יש להניח כי גם המתלונן הוא מתושבי העיר והוא ומשפחתו הם בין הנהנים מתוצאות פעולות הניקוי, המבוצעות תוך הקפדה על ההוראות וצמצום אי הנוחות במידת האפשר".

פרופ' סטיליאן גלברג, ראש אגף מניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה התייחס לכך: "הפתרון הוא להודיע לתושבים מתי הרכב עובר. אפשר למדוד רעש עם טלפון סלולרי, יש הנחיות באתר המשרד להגנת הסביבה".
מגיש 'המוקד הציבורי' צבי טסלר, ציין כי במגזר החרדי יש פחות מודעות לנושא האנשים שסובלים מרגישות יתר לרעשים וכי עבורם מדובר בסבל נורא. הוא פנה למאזינים הסובלים מרעש וביקש שישתפו את המערכת בנושא, על מנת להעלות את רגישות ומודעות הציבור במגזר החרדי ולגלות יותר התחשבות.

האזינו>>>



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ומה נעשה כשעובר אופנוע מחריש אוזניים שמשמיע גם פיצוצים מבהילים ????
    נרוץ למרחב המוגן ????….
    נו באמת ,
    הגיע הזמן שאנשי המשרד להגנת הסביבה יתעוררו ויגנו על התושבים מפני מטרדים סביבתיים שהרשות המקומית מייצרת.
    אם ברשות המקומית לא טורחים לאכוף עבירות רעש , אז לפחות שלא יאפשרו לקבלנים מטעמה לפעול תוך כדי גרימת מטרדים מיותרים לחלוטין !!

    יש גבול גם לאטימות !!!

  2. 1

    אין שום סתירה בין הצורך לנקות לבין הצורך להתחשב בתושבים.
    כל מה שצריך כדי לאזן בין הדברים הוא מעט אנושיות ורצון טוב.
    אין מקום להתעלמות ואטימות בפרט לא מצד רשות מקומית חרדית.
    זהו חילול ה' מובהק.
    כולם מדברים על סגולות לנצח במלחמה וההתחשבות באלה שסובלים זו בדיוק הסגולה הנכונה.
    לתשומת לב הנהלת עירית אלעד ועסקניה