הסלמה אזורית: ארה"ב במתקפה נרחבת בסוריה ועיראק

אתר קול חי No Comments on הסלמה אזורית: ארה"ב במתקפה נרחבת בסוריה ועיראק

מטוסי קרב של צבא ארצות הברית תקפו בליל שבת 85 יעדים של מיליציות פרו-איראניות בסוריה ועיראק. על פי דיווחים שונים למעלה מעשרים בני אדם חוסלו בתקיפות הנרחבות

אילוסטרציה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המתיחות במזרח התיכון: מטוסי קרב של צבא ארצות הברית תקפו בליל שבת 85 יעדים של מיליציות פרו-איראניות בסוריה ועיראק. על פי דיווחים שונים למעלה מעשרים בני אדם חוסלו בתקיפות הנרחבות. בהצהרה רשמית של פיקוד המרכז של הצבא האמריקני נכתב כי זה רק חלק משורת תגובות שעוד תימשך.

בנוסף, פיקוד המרכז הודיע כי מפציצים כבדים מדגם B1 הם אלה שהשתתפו בתקיפה, שנמשכה כ-30 דקות. התקיפה האמריקנית הגיעה בתגובה לתקיפה של מיליציות פרו איראניות על בסיסי צבא ארצות הברית במזרח התיכון, כאשר לפני כשבוע באחת התקיפות נהרגו שלושה חיילים מצבא ארצות הברית.

בניסיון להרתיע את ארה"ב מהסלמת המתיחות – איראן הציבה את כל כוחותיה החמושים ברמת הכוננות הגבוהה ביותר, הפעילה מערכות הגנה אווירית, והציבה טילים בליסטיים לאורך הגבול עם עיראק, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס.

הנשיא האמריקני ביידן: "התגובה שלנו למתקפת הכטב"ם בירדן החלה היום. היא תימשך בתזמונים ובמקומות שאנחנו נבחר". הבית הלבן: ארצות הברית הודיעה לממשלת עיראק על התקיפות – לפני ביצוען. דיווח בוול סטריט ג'ורנל: גם מטוסים של חיל האוויר הירדני הצטרפו לתקיפה האמריקנית כהבעת סולידריות.

דיווח בניו יורק טיימס: במקביל לתקיפות אתמול בוצעו גם תקיפות סייבר נגד יעדים איראניים. מקורות איראניים טענו בפני כלי תקשורת ערביים שלמשמרות המהפכה וכוח קודס "אין בסיסים באזורים שהותקפו אמש על ידי האמריקנים".



0 תגובות