סמוטריץ' תוקף: "הפכו את המתיישבים לאויב"

המהדורה המרכזית No Comments on סמוטריץ' תוקף: "הפכו את המתיישבים לאויב"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למימרן ב'קול חי' על דימוי תרחיש חטיפת ערבי בידי מתיישבים: "לוקח אותי לימי עלילות הדם של ילדים גויים במצות. המתיישבים מגויסים הרבה יותר מחלקם באוכלוסייה, מתמודדים עם אלפי אירועי טרור בשנה. אותם הופכים לאויב?"

צילום: תנועת הביטחוניסטים, ועידת הבטחון של ישראל. צילום-דניאל סטרבו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית ותקף בחריפות רבה, את התרחיש בצה"ל שדימה חטיפת ערבי בידי מתנחל: "תרחיש נורא ואיום, בלבול ואובדן דרך. זה לוקח אותי לימים של עלילות הדם על דם של ילדים גויים במצות. זו לא סתם טעות או תקלה. המתיישבים מגויסים בהרבה יותר מחלקם באוכלוסייה. אנחנו מתמודדים עם אלפי אירועי טרור בשנה. אותם הופכים לאויב? תרחישים איומים שאני לא יודע איזה מוח מעוות המציא, מי שאחראי לזה צריך לסיים את תפקידו".

הוא התייחס גם להדרתו מקבינט המלחמה: "ההדרה שלנו מקבינט המלחמה היא באמת חמורה, זו הדרה של ציבור. דרישה מקוממת ולא לגיטימית של גנץ עם כניסתו לממשלה, אבל הסכמתי לשלם את המחיר הזה למען האחדות. אני משפיע בדרכים שלי. משוחח הרבה עם ראש הממשלה. מעמיק בחומרי המודיעין ומציף את עמדותיי".

על תקציב הביטחון: "הצבא רוצה להכפיל את תקציב הביטחון, זו רעידת אדמה בכלכלה הישראלית. אמרתי שאם רוצים להכפיל צריך לראות שהתקציב מנוהל בצורה נכונה. אם טעו בהערכות קודמות, מי אמר לא טועים עכשיו? צריך ועדה מסודרת. אי אפשר לתת לצה"ל צ'ק פתוח אחרי הכישלון הטוטאלי הזה. זאת גם עמדת ראש הממשלה. 

על הסיוע ההומניטרי: "הצורה שבה מנהלים את הסיוע ההומניטרי הוא אבסורד. אני שמח שלגנץ נפל האסימון. אין דבר כזה גורם בין לאומי. אם זה דחליל של חמאס לא עשינו כלום, אם זה גורם שנכנס ללא הסכמת חמאס – חמאס ירה בו. כל עוד יש חמאס רק אנחנו צריכים לעשות את העבודה. אמרתי בקבינט לגנץ תביא לי גוף כזה שהוא לא חמאס".

השר הבהיר: "אנחנו לא כפופים לתכתיבים של סינוואר. אין דבר שמרחיק את היכולת להשיב את החטופים יותר מהדיבורים המיותרים על זה בתקשורת, הלהיטות לזה וההפגנות. נקבל את החטופים כסינוואר או יורשו יתייאש לחלוטין ויכנע. נשמיד את כל אנשי החמאס".

על תקציב המדינה: "תקציב טוב בנסיבות מורכבות, נותנים מאה אחוז מענה לצרכי המלחמה, כולל רשת ביטחון גדולה לעסקים ולאנשי המילואים. לא קיצצתי לקבוצה מסוימת, כולם תחת האלונקה".



0 תגובות