מלך מלזיה החדש: בעל מאות רכבי יוקרה ועבר משפחתי מפוקפק

פנחס בן זיו No Comments on מלך מלזיה החדש: בעל מאות רכבי יוקרה ועבר משפחתי מפוקפק

המלך החדש של מלזיה שהוכרז בשבוע האחרון הוא מיליארדר עם אוסף של 300 מכוניות יוקרה: הסולטן איברהים איסקנדר הוכתר בטקס רב רושם כמלכה החדש של מלזיה וצפוי לשבת על הכס במשך חמש שנים, כחלק מהמונרכיה המתחלפת במדינה. לדבריו הוא "נחוש לא לבזבז חמש שנים בתור בובה על כס המלכות"

איברהים איסקנדר מלך מלזיה בטקס ההכתרה צילום: HASNOOR HUSSAIN - AFP
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מלזיה, מדינה מוסלמית בדרום-מזרח אסיה בעלת כ-33 מיליון תושבים, מורכבת מתשעה בתי מלוכה, ששולטים ברוטציה על המדינה. בכל חמש שנים מועצת השליטים באזור בוחרת באדם אחד מתוך תשעה שליטי מדינות הפדרציה. למעשה, תשעת השליטים שקיבלו את התפקיד בירושה ומכונים "סולטאנים", מחליפים ביניהם את תפקיד "ראש המדינה" בכל חמש שנים.

בתחילת השבוע האחרון, ב-1 לחודש הלועזי, הוכתר, איברהים איסקנדר, סולטן ג'והור, כמלכה החדש של מלזיה וצפוי לשבת על הכס במשך חמש שנים, כחלק מהמונרכיה המתחלפת במדינה. איברהים יכונה בלשון המקומית "יאנג דיפרטואן אגונג" בגדר תפקידו כמלך.

עם זאת, המלך החדש של מלזיה נחשב לאחד האנשים החזקים והעשירים ביותר במדינה, עוד הרבה לפני שקיבל את התואר. לפי אתר בלומברג, שווי משפחת ג'והור מוערך בכ-5.7 מיליארד דולר, כשהשקעות המשפחה מתמקדות בקרקעות פרטיות, בנדל"ן ובחברות ציבוריות ופרטיות.

ברקע הדברים, נראה כי בן המלוכה הטרי מעוניין דווקא להיות פעיל ובעל השפעה בתפקידו, כפי שמסר לסינגפור סטרייט טיימס רק בחודש שעבר: "נחוש לא לבזבז חמש שנים בתור בובה על כס המלכות". בינתיים, המלך החדש כבר הספיק לעורר השתאות רבה, בזכות רמות העושר, הנכסים וההתנהלות שמאפיינים אותו. אתר בלומברג תיאר את הסולטן בתור "מלך רכוב על אופנוע שנוהג בפרארי, ובעל הבנה ברשתות החברתיות".

עוד לפי בלומברג, הסולטן איברהים מחזיק בכמעט רבע מהבעלות על חברת U Mobile, אחת מספקיות הסלולר הגדולות במלזיה – בנוסף לקרקע שבבעלותו בסינגפור, בשווי 4 מיליון דולר.

הסולטן איברהים בן ה-65 מחזיק בצי של מטוסים פרטיים לצד מאות מכוניות יוקרה, כולל אחת שהשתייכה לצורר הנאצי היטלר ימ"ש, שהיה חבר של אבי סבו של הסולטן. הוא הוכתר כמלך על המדינה במהלך טקס רשמי שנערך בשבוע האחרון, בהשתתפותו של ראש ממשלת מלזיה, חברי קבינט ובני משפחות המלוכה של מלזיה.



0 תגובות