בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתיישבים

שלמה ריזל No Comments on בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתיישבים

שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, הודיע כי בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה "מתנחלים ישראלים קיצוניים", שהפרו את זכויות האדם של קהילות פלסטיניות ב"גדה המערבית"

שומרון • אילוסטרציה צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, הודיע כי בריטניה מטילה סנקציות על "ארבעה מתנחלים ישראלים קיצוניים, שהפרו את זכויות האדם של קהילות פלסטיניות בגדה המערבית".

בבריטניה טוענים, כי שניים מבין אלו שיוטלו עליהם הסנקציות היום, "פגעו גופנית בחודשים האחרונים בבני אדם, איימו על משפחות באיומי אקדח, והשחיתו רכוש במסגרת מאמץ מחושב וממוקד שנועד לעקור קהילות פלסטיניות. אחד המאחזים הבלתי חוקיים, שהוקם על ידי צבי בר יוסף, תואר על ידי תושבים פלסטינים מהאזור כ"מוקד של הפחדה ואלימות שיטתיות". 

הצעדים שננקטים היום יטילו מגבלות כלכליות נוקשות וכן מגבלות מסע נוקשות על אלו שמבצעים את הפעולות הללו. הסנקציות הללו באות בעקבות הודעת שר החוץ הבריטי בדצמבר האחרון לפיה "בריטניה מתכננת לאסור על אלו האחראים לאלימות מתנחלים להיכנס לשטחה ולהבטיח שהמדינה לא תוכל לשמש בית לאלו שמבצעים מעשים בלתי מקובלים שכאלה".

שר החוץ הבריטי לורד דיוויד קמרון אמר: "הסנקציות שמוטלות היום מטילות מגבלות על המעורבים בכמה מהפרות זכויות האדם המזעזעות ביותר. עלינו להיות ברורים לגבי מה שמתרחש כאן. מתנחלים קיצוניים מאיימים על פלסטינים, לעיתים איומים בנשק, ומגרשים אותם בכוח מהאדמה שחוקית שייכת להם. זו התנהגות בלתי חוקית ובלתי מקובלת. על ישראל לפעול באופן משמעותי יותר כדי לעצור אלימות מתנחלים. פעמים רבים רבות מדי אנחנו רואים שהתחייבויות שניתנו ומטלות שניתנו אינן ממולאות ואינן מבוצעות עד הסוף. מתנחלים קיצוניים שמסמנים אזרחים פלסטינים כמטרות ותוקפים אותם, חותרים תחת הביטחון והיציבות באזור, הן עבור הישראלים והן עבור הפלסטינים".

ח"כ צבי סוכות הגיב לצעד: "התחתית של התחתית – ארגוני השמאל הקיצוני נלחמים באחים שכולים ופצועי צה"ל. הארגונים האיומים הללו הולכים בזמן מלחמה ומבקשים ממדינות העולם לשלול רכוש מאחים שכולים ופצועי צה"ל. ללא ראיות, ללא משפט וללא אף הליך הוגן – סנקציות רק בשם עלילות של ארגוני שמאל".



0 תגובות