המלחין והיוצר ר' חיים בנט: "הרבי שילם לי את לימוד המוזיקה"

אתר קול חי 3 Comment on המלחין והיוצר ר' חיים בנט: "הרבי שילם לי את לימוד המוזיקה"

היוצר והמלחין של חסידות סערט ויז'ניץ, מדבר על הכל | האם זמר הוא מחנך? מה קרה למוזיקה החסידית ומי אשם בזה? | וגם: גילויים חדשים על חיים בנט המעפיל, שנתפס והוגלה לקפריסין | שיחה אישית

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפרק נוסף של 'שיחה אישית' – אבי רוזן מנכ"ל קבוצת קול חי, מארח את ר' חיים בנט, המלחין והיוצר של חסידות סערט ויז'ניץ, שלהיטיו הפכו לנכסי צאן ברזל בעולם היהודי. על עלייתו לארץ בגיל צעיר: "ההורים שלי התחתנו במחנות המעבר לארץ ישראל אחרי השואה. הגענו באוניית מעפילים לארץ – הבריטים תפסו את האונייה והגלו את כולם לקפריסין ואח"כ העפלנו עוד פעם והגענו למדינת ישראל ביום הראשון להקמתה".

על לימודיו בישיבת נובהרדוק של הגה"צ רבי יענקל'ה גלינסקי בחדרה ועל הביקור של מרן המקור ברוך מסערט ויז'ניץ זצ"ל בשבת בחדרה והרגע שהאדמו"ר ביקש מאביו: "תשלח את חיים לישיבה שלנו בחיפה…".

על הקשר המיוחד לאדמו"ר הקודם החכמת אליעזר זצ"ל, במשך עשרות שנים. "אני צריך כמה תוכניות לספר על הרבי. זה מרגש אותי השאלה שלך… קשה לי לדבר על זה".

על הרבי שליווה אותו בכל צעד מחייו ובפרט בכל נושא השירה, ההלחנה והקלטת המוזיקה החסידית המקורית שלו, ע"ג תקליטים והפצתה לכל עם ישראל. ומה גרם לרבי לצאת מגדרו ולתת לו נשיקה באמצע הטיש?

על הלחן הראשון שלו: "התחלתי להלחין אבל לא העזתי לספר על זה לרבי. השמעתי לבחורים את השירים שלי והתביישתי לספר שאני הלחנתי… אז סיפרתי להם שזה לחן של רבי  יצחק אונגר, מלחין חצר ויזניץ, שהיה מגיע אלינו לישיבה הרבה פעמים.

"יום אחד סיפרו לרבי שאני מלחין ואז הוא שאל אותי – תגיד, איך אתה עושה את השירים? עניתי לו – מהלב. הרבי ענה – זה טוב מאוד שזה מהלב, אבל אתה צריך לדעת מה אתה עושה. אתה אמור ללמוד את זה… תבחר מורה שילמד אותך מוזיקה ואני אשלם. וככה היה במשך שנים, האדמו"ר שילם את לימודי המוזיקה שלי".

על מאות הלחנים שלו, כיצד הוא מלחין? קודם מילים או קודם ניגון? על הלהיטים הגדולים. מה הלהיט הכי גדול שלו מכל הזמנים? רמז – לא מכניסי רחמים. איזה שיר הצליח יותר ואיזה שיר נשכח?

על סדרת הילדים הפופולרית – יהודים הם בני מלכים. על החיבור המיוחד שלו לזמרים הגדולים. "מרדכי בן דוד שר את – כה אמר השם, ליבלה השל היה התגלית הגדולה של אותם ימים ונפטר מדום לב בגיל צעיר".

על מקהלות הילדים שהוא מנהל עשרות שנים, כולל כיום והמטרה החינוכית. "הילדים מקבלים הרבה מאוד כלים להעצמה".

וגם פרק נרחב על המוזיקה החסידית של השנים האחרונות. "בגמרא מסופר על אלישע בן אבויה שהיה מגדולי הדור ויצא לתרבות רעה בגלל שזמר יווני לא פסק מפיו… חייבים לעשות תיקון גדול בנושא ולחזור למקורות"…

פרק מיוחד על ר' חיים בנט שלא הכרתם…


3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    טוהר!
    אצילות!
    אמת!

  2. 1

    אישיות נדירה ביותר מהדור הקודם