משרד הבריאות ברפורמה חדשה: הרחבת סמכויות הרוקחים בישראל

אתר קול חי No Comments on משרד הבריאות ברפורמה חדשה: הרחבת סמכויות הרוקחים בישראל

בימים אלה פועל משרד הבריאות לשיפור והנגשת הרפואה לציבור באמצעות הרחבת סמכויות הרוקח והאפשרות להנפקת מרשמים למטופלים ללא צורך במרשם רופא • הבשורה: המטופל יוכל לגשת ישירות לרוקח ולבקשו, דבר שמקל על המטופל • משרד הבריאות: "התקנות החדשות מסדירות את שיפור השירות למטופל והפחתת עומס על הרופאים"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחודש יוני 2023 פורסם מסמך "רגולציה מאפשרת – מתווה הרפורמה הרגולטורית בתחום הרוקחות" שמהותו להקל ולשפר את הרגולציה הקיימת על בתי מרקחת ורוקחים בישראל. מסמך המתווה גובש לאחר עבודה משמעותית של צוותי חטיבת כלכלה, רגולציה וחדשנות ביחד עם אגף הרוקחות והלשכה המשפטית. המתווה גובש לאחר למידה ממודלים רלבנטיים בעולם ובארץ והתייעצות עם גופי הבריאות ומומחים שונים בתחום, כולל המועצה הלאומית לרוקחות ואושר במלואו על ידי מנכ"ל משרד הבריאות.

בליבת המתווה מופיע העיקרון כי הרוקח הוא הבסיס המקצועי והמשאב החשוב ביותר בתחום הטיפול התרופתי והמידע הרוקחי. בהתאם לכך משרד הבריאות פועל לתת לרוקחים סמכויות מתקדמות יותר להקל על העבודה הטכנית והביורוקרטית באמצעות הסדרת העיסוק הטכנאי של בית המרקחת וכל זאת על מנת לפנות את זמנם של הרוקחים לעבודה רוקחית קלינית מקצועית.

הרוקח המוגדר "מטפל" בחוק זכויות החולה, הוא איש מקצוע בעל רישיון והתמחותו העיקרית היא טיפול תרופתי. מקצוע הרוקחות דורש מומחיות והשכלה מעמיקה, מכיוון שהרוקח אמון על הבטחת טיפול תרופתי אופטימלי, איכותי, בטוח ויעיל, המשלב ניפוק תכשירים עם ייעוץ תרופתי הולם.

במשרד הבריאות אומרים: "התקנות כעת מסדירות את שיפור השירות למטופל ואת הפחתת העומס על הרופאים. השירות כולל מתן מרשם על ידי רוקח בעל הרשאה לטיפול המשכי למטופל או לטיפול שאינו המשכי ל"תרופות רוקח", כך שיתאפשר למטופלים, במצבים שיוגדרו, לגשת ישירות לרוקח מבלי לפנות או להגיע למרפאת רופא".

בדיון וועדת הבריאות שהתקיים בסוף חודש ינואר אושרו השינויים בתקנות שהוצעו לשם הורדת חסמים אשר מקשים ואף מונעים יישום בפועל של מתן מרשם רוקח כמוגדר בתקנות הרוקחים, ומתן מרשם בידי רוקח בעל הרשאה אישית. בנוסף להסרת החסמים, נוספו לתוספת השניה לתקנות, כ- 50 תרופות  נוספות לתכשירי "תרופות רוקח", שרוקח בעל הרשאה למתן מרשם יוכל לרשום למטופל כטיפול ראשוני.

בין היתר, ניתן למצוא בתכשירים שנוספו את התכשירים הבאים : פולמיסט חיסון לשפעת בתרסיס לאף, טיפות לטיפול בתסמיני אלרגיה, סוגי משחות שונים לטיפולים בדלקות עור שונות, סבוריאה ופטרת, טיפולים לשימוש חיצוני לאקנה, טיפות לטיפול בדלקות עיניים ודלקות אוזניים, מזרקי אפינפרין, מלטונין, טריפטנים, ועוד.

בהמשך להגדרה במסגרת המתווה כי יש חשיבות רבה בהנגשת המידע הרפואי הרלבנטי הנדרש לרוקחים בכל בתי המרקחת בהם מטופלי הקופה מקבלים טיפול, בבתי המרקחת של הקופה ובבתי המרקחת הנמצאים בהסדר עם הקופה, משרד הבריאות פועל מול קופות החולים למתן גישה לנתונים רלוונטיים ברשומה הרפואית של המטופל למתן השירות המיטבי ביותר.



0 תגובות