"גבורה עילאית": הנשיא הרצוג ביקר את לוחמי גולני

פנחס בן זיו No Comments on "גבורה עילאית": הנשיא הרצוג ביקר את לוחמי גולני

הקרב של גולני: נשיא המדינה ביקר בבא״ח גולני ושמע מלוחמי החטיבה את סיפורי קרבותיהם. הרצוג: "אנחנו נעבור את התקופה הזאת, נתגבר בזכותכם. בזכות הגבורה העצומה שלכם, וזו לא קלישאה, זה לא משהו שאני אומר לכם כדי שתרגישו טוב, אתם צריכים לדעת, שעשיתם מלאכת קודש מדהימה, בגבורה עילאית. גולני נלחמה הכי טוב שאפשר, כולם יודעים את זה. ההישגים עצומים"

צילום: עמוס בן גרשום \\ לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום בבסיס האימונים של חטיבת גולני. את הביקור אירחו מפקד הבא״ח, סא״ל שחר ברקאי וסגן מפקד אוגדה 36, אל״ם יהודה לב.

את סיפורי הקרב האמיצים של לוחמי ומפקדי חטיבת גולני מהשבת השחורה, יספרו דורות קדימה. הלוחמים ספגו אבדות רבות בגוף ובנפש, ולחמו בקרבות קשים. הם היו אחראים לטיהור יישובים רבים ומבלי להסס, בתחושת שליחות נכנסו להילחם בעזה.

הנשיא ורעייתו שוחחו עם החיילים, אשר כולם לחמו בשבעה באוקטובר ובימים שלאחר מכן, ושמעו מפיהם את סיפורי הגבורה הבלתי נתפסים מאותה השבת, על ההתמודדויות המאתגרות כיום ועל תחושותיהם בעקבות האובדן הנורא אותו ספגה החטיבה.

נשיא המדינה ביקש להודות ללוחמים הגיבורים ואמר: "אני אגיד שאני מסתכל על העם הזה מלמעלה, במבט על. כאילו אתה עומד בראש הר מסתכל על בניך ובנותיך ונמלא גאווה עצומה. אני רוצה לומר לכם תודה מעומק ליבי בשם עם שלם, זו זכות נדירה שיש לי להגיד תודה בשם עם שלם ולהצדיע לכם.

אני רואה בעם תעצומות נפש, אור גנוז אדיר. לא מגיע לו שהוא יריב כל היום אחד עם השני, כולנו פה אחים, תסתכלו על ההבדלים, כולנו מרקעים שונים, עם סיפורים שונים, עליות שונות. זה בכלל לא מעניין. יש פה עם יוצא מן הכלל, משפחות נפלאות, רוח נהדרת.

אנחנו נמצאים בגזרה אסטרטגית מורכבת, אנחנו ברגע היסטורי אמיתי. מולנו יש אימפריית רשע שיושבת בטהרן ומפעילה את כל הכלים שלה על לוח השחמט ויוצרת היום משבר עולמי. אנחנו נלחמים לא רק בשביל עצמנו, אלא גם בשביל העולם כולו. אני אומר את זה מבוקר עד לילה לכל מנהיגי תבל.

אנחנו נעבור את התקופה הזאת, נתגבר בזכותכם. בזכות הגבורה העצומה שלכם, וזו לא קלישאה, זה לא משהו שאני אומר לכם כדי שתרגישו טוב, אתם צריכים לדעת, שעשיתם מלאכת קודש מדהימה, בגבורה עילאית. גולני נלחמה הכי טוב שאפשר, כולם יודעים את זה. כל יחידות צה״ל נלחמו הכי טוב שאפשר. ההישגים עצומים.

אנחנו מאחלים לכל מי שעובר תהליך שיקום להבריא ולהתחזק. תמשיכו הלאה, בניתם נדבך היסטורי בתחום הזה, למען נצח ישראל. אתם חטיבה מספר אחת, אני מצדיע לכם".

בסוף ביקורו, הנשיא נטע עץ בחורשת הגיבורים שהוקמה לזכר חללי החטיבה.



0 תגובות