ב'המבשר' מאשימים: חסידות ויז'ניץ גרמה להפסד פרוש

פנחס בן זיו 3 Comment on ב'המבשר' מאשימים: חסידות ויז'ניץ גרמה להפסד פרוש

אחרי שהצבעת חסידי ויזניץ' נחשבה אחד מהגורמים שהכריעו את הכף לטובת מועמדותו של מועמד ש"ס לראשות העיר אלעד, אך לא נחשבה כלשון המאזניים שהכריעה בפועל את בחירתו. הבוקר בעיתון 'המבשר' הציגו מספרים שמציגים לטענתם את האחריות על ויז'ניץ, וזוקפים להם את הפסד המועמד החסידי בראשות העירייה

יהודה בוטבול מקבל את תמיכת האדמו"ר מויזניץ צילום: יוסי רוזנבוים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאמר רשמי הבוקר שפורסם עיתון 'המבשר' היומי, המזוהה עם סיעת שלומי אמונים, יצא במתקפה חסרת תקדים כלפי החלטת האדמו"ר מויז'ניץ לבחור במועמד ש"ס יהודה בוטבול לראשות העיר אלעד, ובכך נגרם ההפסד של ראש העיר בעשור האחרון ישראל פרוש.

"עלינו להכיר את הנתונים, ולהבין כי רק בגלל שויז'ניץ לא הצביעה – רק בשל כך הרב פרוש הוא. לא ראש העיר אלעד היום הזה" נכתב במאמר. לדברי כותב המאמר, הנתונים אומרים כך: עבור הרב ישראל פרוש הצביעו 9,546 קולות, ועבור הרב יהודה בוטבול, הצביעו 11,872. לפיכך ההפרש ביניהם עומד על 2,326 קולות.

כותב המאמר טוען כי  לו היו 1,164 קולות עוברים מבוטבול לפרוש, ראשות העיר הייתה נשארת בידי אגודת ישראל – יהדות התורה. זאת לדבריו מאחר שלפי הפילוחים שיש למועצת הקהילות של אגודת ישראל, יש לחסידי ויז'ניץ באלעד הרבה יותר מאותם קולות. לטענתם, לקהילת ויז'ניץ בעיר אלעד יש כ-1,379 קולות שמימשו את זכות ההצבעה ובחרו בבוטבול לראש העיר – מה שהופך אותם למעשה ללשון המאזניים שהכריעה את הכף.

הכותב האשים את ויז'ניץ כי בחבירתם לבוטבול, נתנו "הכשר" לתמיכה שבאה לידי ביטוי בהצבעתם של אנשי הפלג הירושלמי שהצביעו בפועל ליהודה בוטבול לראשות העיר ותלו זאת בתמיכת קהילת ויז'ניץ בבוטבול מה שהופך את מועמד יהדות התורה ואגודת ישראל לחסר סיכוי.

במאמר הובעה הבהרת הסתייגות מביקורת ישירה על ויז'ניץ מאחר שהחסידים קיימו את רצון רבם. מה שכן הובעה התביעה "כי חסידים אחרים כאובים ומתלוננים העל המצב והם נדחים כי ההפסד אינו בגלל ויז'ניץ – הטור בא להבהיר מפורשות כי על כולם לדעת שראש העיר החסידי ישראל פרוש שניהל את העיר לשם ולתפארה, לא נבחר לקדנציה החדשה אך ורק בגלל הצבעת חסידי ויז'ניץ".

הטור שיגר עקיצה שנונה למתחרים בעיתון המודיע והבטיח לחשוף סיכומים שהיו בין ויז'ניץ לישראל פרוש שהיה יכול להעתיק את מקום מגוריו לירושלים או לבית שמש, ולמצוא שם ביטוי לפעילותו הציבורית.

 



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    תודה רבה לאדמור מויזניץ שהפגין מנהיגות ואומץ ציבורי ונתן לתושבי אלעד השקופים סיכוי חדש לקבל שירות עירוני ראוי.
    וידע כל נבחר ציבור שכיסאו לא מובטח לנצח , אלא תלוי בשביעות רצון הציבור

    1. בושו והכלמו חסידי ויזניץ שהולכו כעורים באפחה על ידי חסידות גור ובמו ידיהם גרמו לחילול השם הנוראי כולנו תקוה שבבחירות הארציות ישכילו תנועות דגל התורה ושלומי אמונים ובעלזא לרוץ יחד ושגור וויזניץ שתמכו במועמדי שס ואף הכתירו אחד מהם כנגד דעת גדולי ישראל האמיתים יחפשו את מקומם תחת אריה דרעי

  2. 2

    הלואי שדגל התורה תשכיל לרוץ בבחירות הארציות ללא ויזניץ וגור