אחרי תשובת החמאס: ישראל תחדש את המשא ומתן

אתר קול חי 1 Comment on אחרי תשובת החמאס: ישראל תחדש את המשא ומתן

ראש המוסד דדי ברנע יחדש את שיחות המשא ומתן לעסקת חטופים וכבר ביום שני נציגי המשלחת הישראלית יבקרו בדוחא וייפגשו עם ראש ממשלת קטאר וראש ה-CIA בניסיון להגיע למתווה מוסכם

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המגעים לעסקת שחרור החטופים: ראש המוסד דדי ברנע יחדש את שיחות המשא ומתן וכבר ביום שני נציגי המשלחת הישראלית יבקרו בדוחא וייפגשו עם ראש ממשלת קטאר וראש ה-CIA בניסיון להגיע למתווה מוסכם. זאת לאחר שביום שישי חמאס העביר את תשובתו למתווכים.

במוקד השיחות שיתקיימו בין הצדדים: סוגיית מספר המחבלים שישוחררו כאשר ארגון הטרור דורש לשחרר למעלה מ-900 מחבלים תמורת 40 חטופים במסגרת השלב הראשון בעסקה.

בנוסף חמאס דורש לשחרר 150 אסירים "כבדים" ובהם 100 רוצחים תמורת 5 חיילות ודורש לקבוע את שמות המשוחררים. כמו כן תעלה גם סוגיית הסיוע ההומניטרי וחזרת העזתים לצפון הרצועה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר את קבינט המלחמה המצומצם ולאחר מכן את הקבינט המורחב, בכדי לדון בגבולות שישראל תציב לקיום העסקה. ביום שישי כונסו קבינט המלחמה והמורחב ומלשכת ראש הממשלה נמסר כי הדרג המדיני אישר לכוחות צה"ל תוכנית לפינוי האוכלוסייה ברפיח לקראת התמרון הקרקעי בעיר.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "התנגדתי ליציאת המשלחת לפריז ולקטאר בפעם הקודמת ומוכח שצדקתי. עמדת חמאס ההזויה מלמדת שחסידי העסקה בקבינט המלחמה ובמערכת הביטחון איבדו את הדרך והתנהלותם רק מעלה את סינוואר עוד יותר על העץ ומרחיקה את החזרת החטופים. הגיע הזמן להתפכח מהקונספציות וללמוד מטעויות. על נתניהו להורות למשלחת להישאר בארץ ולצה"ל להיכנס לרפיח באופן מידי ולהעמיק את הלחץ הצבאי עד להשמדת חמאס רק כך ניתן יהיה בעזרת השם לנצח ולהחזיר את החטופים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מנהיגים יקרים תתעוררו מהתרדמה שלכם ותשתחררו מהפחדים שלכם. תחזירו את כל המחבלים מעזה לחורבות שלהם בעזה, תמורת כל החטופים וכל החטופים בעסקה חד פעמית.
    תוציאו את הצבא מעזה כדי להבטיח את שאף חייל צעיר נוסף יקריב את חייו עבורכם. ובכך גם תבטיחו את שלום הילדים, הזקנים והחפים מפשע בעזה.
    המחבלים מעזה לא רק עולים למדינה בצורה משמעותית, הם גם מוגנים בכלא.