בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

אלפי בוגרי ובני ישיבת רש"י, בראשות של הגאון ר' חיים חייקל מילצקי, השתתפו בכנס רב רושם במרכז הקונגרסים בנייני האומה בירושלים, לרגל מלאת 25 שנה להיווסדה | גלריה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום שמחת הכנסת ספר תורה שנכתב בהידור רב ע"י בני ובוגרי הישיבה והוכנס ברוב עם להיכל הישיבה בירושלים, התאספו הבוגרים והבחורים יחדיו למעמד מרגש והיסטורי, כאשר את פני המזרח האירו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א בראשות הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש, המשגיח רבי דן סגל, הגאון רבי דוד כהן, הגאון רבי שרגא שטיינמן, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל ועוד.

המשתתפים התקבצו לסעודת המצווה ברוב פאר והדר בלווי תזמורת ומקהלה בחסות ידיד הישיבה מניו יורק הרב שלמה (סמי) אייל הי"ו ומשפחתו שהגיעו יחדיו עם קהילת ג'יי ספרא בראשות הגאון רבי אליהו מנצור שליט"א לכבודה של תורה ולומדיה ובהשתתפות הגאון רבי מאיר ידיד, רב קהילת שערי ציון מניו יורק שהגיע אף הוא מארה"ב במיוחד כדי להשתתף במעמד זה. את המעמד בראשות גדולי ישראל, הנחה הרב בצלאל קאהן.

את שורת הנואמים באירוע פתח הגאון הגדול רבי משה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף שעמד על ייחודיותה של הישיבה הק' המונהגת ברוח ישראל סבא. דברי ברכה חמים נשא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אשר הפליג בשבח הישיבה ובפועליה הרבים.

הציבור נעמד על רגליו בהתרגשות ובחרדת קודש, פצח בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף" עם כניסתם של גדולי ומאורי הדור שליט"א, וכשפני המזרח התמלאו, התיישבו כולם להאזין בשקיקה לדבריהם של מרנן ורבנן שליט"א.

בפתח המשא המרכזי אמר מרן הגר"ד לנדו שליט"א: "הכינוס הזה שאנו משתתפים בו, הוא כינוס של כבוד שמים, רב ערך מאד, מאד, מכל הבחינות וערכי תורה ויהדות. הישיבה הקדושה ישיבת רש"י וסניפיה הם סייעתא דשמיא מיוחדת בדור האחרון לכלל ישראל. ראש הישיבה הגאון רבי חייקל מילצקי שליט"א הוא גברא רבה דמריה סייעיה, להעמיד מאות בתים של יראי השם ההולכים במסורת אבות, וממשיכים את שרשרת הדורות לעשות נחת רוח ליוצרם, ורבחים רבים מהם בני תורה העמלים על לימודם יומם ולילה"

"כבוד שמים" המשיך רבנו מרן שליט"א, הוא הדבר שאנו מצווים בו כולנו בכל עת ובכל רגע, והגאון רבי חייקל מילצקי מרבה כבוד שמים בכל עת ובכל רגע, וכל תלמידיו יחד עמו מרבים כבוד שמים, ובכל אתר ואתר מתקדש שם  שמים על ידם, ומתאהב שם שמים על ידם.

אחריו נשא מרן הגרמ"ה הירש משא מיוחד: "מצאנו איך משה רבנו זכה לקבל את התורה: אומרים חז"ל, כתיב " ויסתר משה את פניו במעמד הסנה. אמר הקב"ה : אני באתי להראות את עצמי, אומר הקב"ה שהוא בא להראות את עצמו למשה רבינו, ולגלות לו דברים ואתה כיבדת אותי, בזה שהראית כאילו שאינך ראוי לגילוי שכינה, זה כבוד להקב"ה, ובגלל זה אמר הקב"ה, חייך תהיה אצלי מ' יום ומ' לילה ללא אכילה וללא שתיה, וזכה משה רבינו לקבלת התורה בגלל שכיבד את הקב"ה, ולא זו בלבד אלא שזכה לקרני הוד בשל כך".

"איך אנחנו מכבדים את הקב"ה, כתוב ברבינו יונה, שאדם מחויב בכל דבר שאומר ובכל רמז שמרמז, בכלל הליכותיו ועלילותיו צריך שיהיה מסר, והמסר הוא, שכל החיים של האדם, זו תורתו, עבודתו ויראתו. ומי שהולך ומראה את זה ע"י חייו, אומר הרבינו יונה, זהו כבוד השי"ת. ע"י שהאדם מראה שכל חייו זה תורה, עבודה ויר"ש וזה כל מטרתו זהו כבוד הש"ית ובזה זוכים לכל המעלות שיש". היום הזה, נוכל לומר, שאלו 25 שנים של כבוד שמים, זו לא ישיבת רש"י, זה ישיבת כבוד שמים,  כל העבודה של ראש הישיבה הגאון רבי חיים חייקל מילצקי שליט"א, היא לעשות יותר ויותר כבוד שמים.

המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"א השמיע מדברותיו בהתרגשות רבה: "שלמה המלך אומר: ממרחק תביא לחמה  – לחמה של תורה, כאן זו בחינה של ממרחק יביאו לחמם, כי את לחמה של תורה באופן הנשגב מביאים ממרחק, הבאת הלחם מקרוב אינה חשובה כמו שמביאים ממרחק, ממקום שאינו מצוי. בישיבה הזו, הביאו, מביאים ויביאו בס"ד את הלחמה של תורה ממרחק, מהמקומות היותר רחוקים, וב"ה סיעתא דשמיא מיוחדת לישיבה הקדושה הזאת שמקיימת את השליחות הקדושה של כל כלל ישראל ובזכויות אלו בימינו במהרה תהיה שמירה עליונה לכלל ישראל, ותיוושע ציון במהרה".

הגאון הגדול רבי דוד כהן אמר במשאו כי: "תמיד שמעתי מרבותיי את לשון המשנה: 'לפיכך נברא האדם יחידי' שכל אדם מישראל הוא עולם מלא, וכל אדם אומר, בשבילי נברא העולם. ראש הישיבה הגאון רבי חייקל מילצקי שליט"א, בשבילו כל אחד ואחד מישראל זה עולם מלא, וכל אחד הוא עולם מלא, יש לו בס"ד מאות ואלפי תלמידים, אבל כל יחיד ויחיד הוא עולם מלא, וזכה ב"ה להעמיד כל כך הרבה משפחות של בני תורה, תלמידי חכמים, יראי ה' שמגדלים בנים ובנות לתורה ומצוות, והזכויות הללו הם זכויות שלא ניתן לתארם".

הגאון רבי חיים חייקל מילצקי שליט"א הביע את שמחתו והתרגשותו לפגוש דורות של בוגרים והודה להשי"ת בכל לב על כך שלכל אחד מבוגרי הישיבה יש חלק בתורה הק'. "הן מי שכל עיתותיו בלימוד התורה והן מי שקובע תמידין כסדרן עתים ללימוד התורה –  והעיקר שכל אחד ואחד עושה נחת רוח להשי"ת".

עוד  נשאו דברים הגאון רבי יהושע אייכנשטיין ראש ישיבת יד אהרן, הגאון רבי נסים בן שמעון גאב"ד נזר אהרן ב"ב, הגאון רבי מאיר ידיד רב קהילת שערי ציון ניו יורק,  והגאון רבי משה בלוי מראשי ישיבת משכן החכמה.

דברי סיום ונעילה נשא הגאון רבי מנחם בלידשטיין שליט"א מראשי הישיבה, שהודה בדבריו לראש הישיבה על הזכות הגדולה להקים במשך השנים הרבות דורות רבים של תלמידי חכמים ויראי ה', כן הודה בדבריו לכלל הבוגרים והתלמידים על כך שמלמדים את כולם את הדרך בה עולים ומתעלים וממצים את יכולותיהם באופן נשגב



0 תגובות