דרמה באו"ם: ארה"ב לא הטילה וטו; כך נתניהו הגיב

איתי גדסי 1 Comment on דרמה באו"ם: ארה"ב לא הטילה וטו; כך נתניהו הגיב

דרמה מדינית: ארה"ב לא הטילה וטו בהצבעה על ההחלטה שקוראת להפסקת אש בעזה. לאור השינוי בעמדה האמריקנית, ראש הממשלה נתניהו החליט שהמשלחת הישראלית לא תצא לוושינגטון

View of the General Assembly Hall of the United Nations, in NYC, USA, on January 16, 2023. Photo by Arie Leib Abrams/Flash90 *** Local Caption *** או"ם אום העצרת הכללית ניו יורק ארצות הברית צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה במועצת הביטחון של האו"ם: ארה"ב בחרה שלא להטיל וטו על ההחלטה שקוראת להפסקת אש ברצועת עזה. בעקבות זאת, החליט ראש הממשלה נתניהו לעצור את המשלחת הישראלית שהייתה אמורה לצאת הלילה לוושינגטון.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ארה״ב נסוגה מעמדתה העקבית במועצת הביטחון שבה קשרה רק לפני כמה ימים בין הפסקת אש לשחרור החטופים (סעיף 1).

"בהחלטה הקודמת סין ורוסיה הטילו וטו בין השאר משום שהן תמכו בהפסקת אש בלי שחרור החטופים. בהחלטה הנוכחית רוסיה וסין תמכו, יחד עם אלג׳יריה ומדינות אחרות. ארה״ב לא הטילה היום וטו על הנוסח החדש שקורא להפסקת אש ללא התנייה בשחרור החטופים.

"זוהי נסיגה ברורה מעמדתה העקבית של ארה״ב במועצת הביטחון מאז תחילת המלחמה", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "נסיגה זו פוגעת גם במאמץ המלחמתי וגם במאמץ לשחרור החטופים, משום שהיא נותנת לחמאס תקווה שהלחץ הבינלאומי יאפשר להם לקבל הפסקת אש ללא שחרור חטופינו.

"ראש הממשלה נתניהו הבהיר כבר אמש שאם ארה״ב תיסוג מעמדתה העקרונית הוא לא ישלח את המשלחת הישראלית לארה״ב. לאור השינוי בעמדה האמריקנית, ראש הממשלה נתניהו החליט שהמשלחת לא תצא".

כזכור, משלחת ישראלית בראשות השר רון דרמר וראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי, הייתה אמורה לצאת הלילה לוושינגטון כדי לדון בפעולה הצבאית ברפיח.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר התייחס להחלטת האו"ם וכתב בזלזול: "או"ם שמום".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בצעדי ענק מתממשים דברי התורה- "הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב", גאולה שלימה למען שמו יתברך! עכשיו בע"ה!