מתקרבים: נשקו של מפקד חטיבת הנחל אותר בחאן יונס

קובי פינקלר 5 Comment on מתקרבים: נשקו של מפקד חטיבת הנחל אותר בחאן יונס

בשכונת חמד בחאן יונס: נמצא נשקו של מפקד חטיבת הנחל יהונתן שטיינברג הי"ד. חטיבת הקומנדו שפעלה במרחב חאן יונס חיסלה במהלך 10 ימי הלחימה קרוב ל-100 מחבלים, שבתה רבים חלקם בעלי ערך מודיעיני רב והשמידה את כל חלקה הדרומי של השכונה

צילום: דובר צה"ל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צוות הקרב של עוצבת הקומנדו, גבעתי וחטיבה 7 סיימו פעילות רחבה בשכונת ׳חמד׳, במבצע של אוגדה 98 בשיתוף שב״כ שארך כעשרה ימים. צוות הקרב של חטיבה 7 אפשרו במהלכו פינוי אוכלוסייה ועצרו כ-300 מחבלים. צוות קרב של עוצבת הקומנדו פשטו על עשרות רבות של מבנים רבי קומות, חיסלו ועצרו עשרות מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במבנים רבים.

כוחות הקומנדו וסיירת גבעתי פשטו על מבנים רבים בשכונה, נתקלו במחבלים וחיסלו אותם מטווח קצר. במהלך הלחימה חוסלו עשרות רבות של מחבלים ונמצאו אמצעי לחימה רבים.

באחת ההיתקלויות, באחד המבנים מצא כח אגוז את נשקו האישי של מפקד חטיבת הנח"ל אלוף-משנה יהונתן שטיינברג הי"ד שנרצח בשמחת תורה.

מפת סריקת האיתורים בשכונת 'חמד'

הלחימה התאפיינה בכמות של מחבלים חמושים בקומות השונות במגדלים. מרבית מהמחבלים נכנעו ונעצרו על ידי הכוחות.

המבצע החל במטס פתיחה מתואם ומתוזמן בליווי צמוד לכוחות, בו הותקפו עשרות מטרות טרור כהכנה לתמרון ובסיוע לכוחות המתמרנים.

צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו ובתוכו יחידות מגלן, אגוז, סיירת צנחנים וגדוד השריון 77 החל לפעול השבוע בשכונת אל אמל כחלק ממבצע אוגדתי.

תוך הפתעת האויב, הגיחו לוחמי הקומנדו בדקות ספורות ממספר כיוונים, כיתרו מרחבים, דחקו את האויב וחיסלו עשרות מחבלים ממטרים ספורים. הלוחמים ממשיכים בפשיטות רגליות, עד כה, איתרו אמצעי לחימה רבים ומרחבי לחימה בהם מתבצר אויב.

עם סיום המבצע הגדול בשכונת חמד בדרום מערב חאן יונס, בצה"ל יודעים לספר שהלחימה שם היתה קשה ומסיבית וכל מחבל של החמאס היה מצוייד שם במיטב הציוד.

חטיבת הקומנדו שפעלה במרחב חיסלה במהלך 10 ימי הלחימה קרוב ל 100 מחבלים, שבתה רבים חלקם בעלי ערך מודיעיני רב והשמידה את כל חלקה הדרומי של השכונה.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    לא צריך למשוך את הלחימה חובה עכשיו להכנס לרפיח לשחרר את החטופים לסיים עים המחבלים ושלום ולא להתראות עים כל היצורים החבלניים הרעים הללו

  2. 2

    צריך להוריד פצצות עומק על המנהרות ברפיח, להרוג את כל המחבלים עם החטופים, ככה לגאול את החטופים ולחסל את החמס. לא בטוח כמה חטופים נשארו אחרי שלא קיבלו אוכל ,עברו התעללות, היו קשורים, לכן עדיף לגיור את החמס והחטופים ,כמה,שזה קשה,