מבוי סתום: המשלחת הישראלית עוזבת את קטאר

אתר קול חי No Comments on מבוי סתום: המשלחת הישראלית עוזבת את קטאר

אחרי סירוב חמאס למתווה האמריקני לשחרור החטופיפ, המשלחת הישראלית עוזבת את קטאר וחוזרת לישראל. לשכת ראש הממשלה: "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון"

קטאר • אילוסטרציה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבוי סתום במשא ומתן לעסקת חטופים: אחרי סירוב חמאס, המשלחת הישראלית עוזבת הבוקר (שלישי) את קטאר וחוזרת לישראל.

כזכור, אמש קיבל החמאס רוח גבית ממועצת הביטחון של האו"ם, שקראה להפסקת אש מיידית ברצועה, מבלי להתנות זאת בשחרור האזרחים החפים מפשע שנחטפו באכזריות על ידי ארגון הטרור בחג שמחת תורה. ארה"ב בחרה שלא להטיל וטו על ההחלטה האנטישמית והמקוממת.

בלשכת ראש הממשלה אומרים הבוקר, כי "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון.

"חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה אמריקנית וחזר על דרישותיו הקיצוניות: סיום מיידי של המלחמה, נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה והשארת השלטון כדי שיוכל לחזור פעם אחר פעם על הטבח של ה – 7 באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות. החמאס סירב לכל הצעת פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון.

"ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס, ותמשיך לפעול כדי להשיג את כל מטרות המלחמה: לשחרר את כל החטופים, להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה יבקר היום בטהרן וייפגש עם בכירים איראנים. במסגרת ביקורו ייפגש הנייה עם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן והשניים צפויים לקיים מסיבת עיתונאים משותפת, בין היתר יתייחס הנייה למגעים לשחרור החטופים.

הלחימה ברצועת עזה: כוחות צה"ל ושירות הביטחון הכללי ממשיכים בלחימה ממוקדת במרחב בית החולים שיפא. צוותי הקרב של חטיבה 401, חטיבת הנח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. ביממה האחרונה הלוחמים נתקלו במספר מחבלים במרחב בית החולים, חיסלו אותם ואיתרו אמצעי לחימה.



0 תגובות