בטייוואן מגיבים לסינים: "הורסים את השלום והיציבות האזוריים"

מערכת האתר No Comments on בטייוואן מגיבים לסינים: "הורסים את השלום והיציבות האזוריים"

בטיוואן מגיבים לפעילות הצבאית של סין בגבולותיה ואומרים כי "הפעילות הצבאית מוכיחה כי בכוונתה של בייג'ינג להרוס את השלום והיציבות האזוריים"

טיוואן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי סיימה הבוקר (רביעי) את פגישתה עם נשיאת טייוואן צאי אינג וון, במסגרת ביקורה באי, קודם לכן נאמה בפני הפרלמנט שם.

בטיוואן מגיבים לפעילות הצבאית של סין בגבולותיה ואומרים כי "הפעילות הצבאית מוכיחה כי בכוונתה של בייג'ינג להרוס את השלום והיציבות האזוריים".

במקביל, סין זימנה את שגריר ארה"ב בבייג'ינג לשיחת הבהרה והאשימה אותו בהסלמה. בסין זועמים על ביקורה של פלוסי בטיוואן, ואיימו בתגובה חריפה להכרה האמריקנית בדמוקרטיה הטיוואנית.

בצפון קוריאה מגבים את סין בעימות בינה לוושינגטון ומכנים את הצעד האמריקני "התערבות בעניינה הפנימיים של סין".

כתב חדשות החוץ, שלמה ריזל הסביר בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי). "טיוואן הוא אי שנמצא מול חופי סין. הסינים רואים בו חלק מהם והטייוואנים רוצים עצמאות. הביקור של פלוסי משדר הכרה בעצמאות טיוואן והוא סוג של אצבע בעין לסין.

ריזל הזכיר כי "סין תוקפת את ישראל בכל פעם על היחס לפלסטינים, אבל את טייוואן שרוצה עצמאות הם לא סופרים וזה מוביל לצחצוח חרבות בדרום מזרח אסיה. הסינים יכבשו את טיוואן, רק השאלה מתי. כשהמערב עסוק באוקראינה זה זמן טוב אבל לא סביר שנראה את זה עכשיו".

עוד הוסיף כתב חדשות החוץ: "מפעם לפעם התנועה הסינית גוברת. בשנה שנתיים האחרונות הסינים כן מאיימים במפורש ושולח את המטוסים שלהם להכנס לטריטוריה הטייוואנית. האמריקנים אומרים כבר כמה שנים שצריך לשים לב למה שקורה בסין".

לסיום, עדכן: "מחר מתחיל תמרון סיני בן ארבעה ימים במצרי טיוואן, יהיה מעניין לעקוב לאן זה יתפתח".



0 תגובות