מרגש: הבחורים המיוחדים נבחנו אצל הפוסק הגר"ע פריד | צפו

נדב דוד No Comments on מרגש: הבחורים המיוחדים נבחנו אצל הפוסק הגר"ע פריד | צפו

תלמידי ישיבת 'תפארת שמואל' זכו להתברך מפי הגאון רבי עמרם פריד שליט"א ימים ספורים לפני ראש השנה. הביקור שכלל מבחן על פרק 'אילו מציאות' נערך במסגרת הכנת התלמידים לימים הנוראים בלימוד סדרי התפילה והשתלבות בחיי הקהילה | "ניכר שהם שואלים מתוך הבנה ממש" התרגש הפוסק החשוב משאלות הנערים המיוחדים שעל אף המגבלות הפגינו בקיאות עצומה בחומר

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחורי הישיבה שנכנסו לחדרו של הפוסק הגאון רבי עמרם פריד שליט"א בבית מדרשו בקהילת בני הישיבות 'אהל שמשון' במרכז בני ברק, לא היו מהמבקרים הקבועים במקום, אלה היו הבחורים המיוחדים מישיבת 'תפארת שמואל'. הבחורים הנרגשים, שאך לאחרונה התחילו את לימודיהם באווירה הישיבתית המיוחדת, זכו להיכנס לחדרו של הפוסק הגאון כדי להיבחן על לימודיהם ב'זמן אלול' בישיבה, להתברך לקראת השנה החדשה ולהיכנס לאווירת הקדושה של הימים הנוראים.

הצוות התורני של ישיבת 'תפארת שמואל' המיועדת לבחורים עם מוגבלויות קוגנטיביות, הכין את הבחורים לקראת הרגע הנשגב. הדיין הגר"ע פריד שליט"א, קיבל את הנערים בחמימות ובמאור פנים. דקות ארוכות הקדיש מזמנו ובחן בעיון את בחורי הישיבה על פרק 'אילו מציאות' במסכת בבא מציעא אשר למדו בישיבה בזמן אלול. הרב אף אתגר את התלמידים בשאלות המבטאות את דיני הגמרא, במושגים מקבילים למציאות ההלכתית בת ימינו. 

בבחינה הפגינו התלמידים בקיאות ושליטה מלאה בחומר והותירו את הפוסק הנודע משתומם מהידע הנרחב והסוגיות שהקשו התלמידים תוך כדי מבחן. "ניכר שהם שואלים מתוך הבנה ממש", אמר הפוסק הגר"ע פריד בהתרגשות ובירך את הנהלת הישיבה והצוות החינוכי על השקעתם הרבה בבחורי החמד, ועודדם להמשיך להכניסם לעולמה של תורה והלכה מתוך מקום של כבוד ושוויון הזדמנויות. 

הביקור נחתם בשירה סוחפת בנוסח הימים הנוראים, שלאחריה עברו התלמידים לקבל תפוח בדבש ולהתברך לשנה החדשה על ידי הגר"ע פריד שליט"א. הרב אף ביקש לחלק לתלמידי הישיבה גיליון הלכה מיוחד שהוציא לאור לרגל חגי תשרי ואמר לצוות הישיבה על הבחורים כי "הם מבינים נפלא וחייבים בהלכה לכל דבר ועניין, ודאי יפיקו תועלת מסידור הלכות החג".

לדברי הרב אליהו מושקוביץ, מנהל ישיבת 'תפארת שמואל': "הביקור בבית הפוסק החשוב שנערך בסמוך  ליום הדין, נוסף אל המאמצים הרבים שמשקיע הצוות החינוכי בהכנת התלמידים לימים הנוראים. החל מסדרי התפילה, לימוד הלכות החג, תקיעות השופר וכללי התנהגות נכונים בבית הכנסת. אין ספק שההכנה המוקדמת תרמה רבות לתלמידים בשעת מעשה, הן בהבנת המשמעות של החג המרומם, בזמני התפילות והן בהשתלבות במרחב הקהילתי בבית הכנסת".

גם ראש המוסדות הרב אברהם גינזבורג, התרשם עמוקות מהביקור המיוחד, והוסיף: "מי פילל שתגיע העת, ונערים מיוחדים עם מוגבלויות יתקבלו בביתו של מורה הוראה כתלמידי ישיבה לכל דבר ועניין. אין ספק שהבקיאות העצומה שהפיגנו התלמידים בעת המבחן מעידים  על השקעתם הרבה של הצוות החינוכי בישיבה בהנגשת החומר ולימוד הלכה למעשה".



0 תגובות