"מרכז רבני אירופה" בקול קורא על משמר הדת וחיזוק הקהילות היהודיות 

אבי יעקב No Comments on "מרכז רבני אירופה" בקול קורא על משמר הדת וחיזוק הקהילות היהודיות 

עם סיום מסע הקודש ההיסטורי בארץ ישראל: חברי נשיאות ומועצת "מרכז רבני אירופה" תוקפים את חוק השבות ותופעת הרבנים שאינם מומחים המנסים לערוך גיורים בקהילות באירופה | הכריזו על הקמת ועדה לנושא עלויות המזון הכשר, תיאום המאבק בחוקים ופתרונות קבורה | מבקשים לעשות מה שניתן למען קליטת ילדי אוקראינה בחינוך יהודי

21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות המסע ההיסטורי של חברי נשיאות ומועצת "מרכז רבני אירופה" לפני כשבועיים בארץ ישראל, מפרסמים בהנהלת "מרכז רבני אירופה" את ההחלטות ונושאי הדיון שעלו על שולחנם של הרבנים שליט"א בישיבת הנשיאות שנערכה במהלך המסע ובפגישות והביקורים שנערכו במהלך שלושת ימי המסע במעונם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א וחשובי הרבנים ופוסקי ההלכה.

בקול קורא שפרסמו בימים אלו מתייחסים חברי הנשיאות ומועצת "מרכז רבני אירופה" לשורה של נושאים הדורשים התייחסות ופעילות שוטפת בקהילות היהודיות ברחבי אירופה, במרכזם נושא שלמות כרם ישראל ושמירה על זכויותיהם הגשמיות והרוחניות של הקהילות היהודיות באירופה, כמו גם התייחסות נדרשת לנעשה באוקראינה וחשיבות קליטת הפליטים לחינוך יהודי. 

הנושא הראשון בחשיבותו הוא שמירת שלמות העם כאשר חברי מועצת רבני אירופה קוראים לפעול בכל תוקף כנגד חוקים המהווים סכנה ברורה להמשך קיום העם היהודי. "חוק השבות הינו הפרה בוטה להלכות התורה, המכניס רבבות גויים לנחלת ה'. כמו כן, על כל רב ומנהיג קהילה לעמוד על המשמר, לא לתת לאותם נכרים להיטמע בתוככי הקהילות ולהקפיד ביתר הקפדה לבירור מקיף על יהדותם על פי ההלכה" נכתב.

לגבי נושא הגיור נכתב כי "מעשה גירות לא יוכר על ידי הרבנים אלא אם כן נעשה בבית דין קבוע ומוכר, ויש להקפיד  שהמועמדים לגיור יהיו אחרי הכרות מעמיקה לאורך זמן ורק לאחר מכן להביאם בפני בית דין לגיור. מועצת רבני אירופה רואה בחומרה רבה את אותם רבנים שאינם מומחים לגיור הבאים לערים באירופה על מנת לערוך גיורים. אנו מבקשים לדווח על כל תופעה כזו לאחראים על כך במשרדי הארגון".

בכדי לשמר את יכולת הקיום של הקהילות היהודיות הוחלט כי "תמונה ועדה מיוחדת לבדיקה מהותית בנושא עלויות מוצרי המזון באירופה ובהדגש על הבשר הכשר, בכדי לתת את האפשרות לרכוש מוצרים כשרים במחיר השווה לכל נפש. אנו מבקשים בזאת לכל מי שיש בידו רעיון לעניין מהותי זה ליצור קשר מידי עם הנהלת המרכז וכן תוקם ועדה מיוחדת בה יכהנו חברי המועצה לתיאום עם גורמים פוליטיים וגורמי ממשל בנוגע לחוקי הגבלות לשחיטה כשרה".

עוד נכתב ב'קול קורא': "לאור מספר תקלות הלכתיות אשר נמצאו על ידי מומחים למקוואות טהרה, קבעו הרבנים כי על פי הלכה חייבים לבדוק את המקווה באופן יסודי לפחות פעם אחת בשנה. (ניתן ליצור קשר עם המשרד לקיים תיאום בדיקת מקוואות) וכן יש להקפיד לבדוק מדי מספר שנים את ספרי התורה ולהגיהם כמובא בהלכה". לאור דרישה שעלתה מהשטח נכתב כי "ועדת רבנים מיוחדת תוקם למציאת פתרון בעיות מקומות לקבורה על פי ההלכה".

לסיום התייחסו הרבנים למצב באוקראינה וכתבו כי "מועצת רבני אירופה מבקשת בכל לשון מרבני הקהילות לעשות ככל אשר לאל ידם ונדיבות לבם למציאת פתרון חינוכי הולם לפליטי המלחמה מאוקראינה ולשלב את ילדי הפליטים במסגרות החינוך היהודי במקום מושבם הזמני, לבל ידח ממנו נידח. חברי מועצת רבני אירופה וכלל הרבנים עומדים בתפילה ובברכה לרבני מדינת אוקראינה העומדים על משמר הקודש במסירות נפש עילאית למען שמירת היהדות בארצם. כולנו תפילה שישובו במהרה למקום מושבתם מתוך שלום ושלוה".



0 תגובות