היסטוריה: אזרבייג'ן תפתח היום שגרירות בישראל

שלמה ריזל No Comments on היסטוריה: אזרבייג'ן תפתח היום שגרירות בישראל

לראשונה מאז כינון היחסים בשנת 1991, אזרבייג'ן תפתח היום את שגרירותה בישראל. שר החוץ אלי כהן: "פתיחת השגרירות האזרית בישראל היא עדות נוספת לחיזוק היחסים בין המדינות. אזרבייג׳ן היא מדינה מוסלמית ומיקומה האסטרטגי הופך את הקשר בינינו לבעל חשיבות רבה ופוטנציאל גדול"

צילום: מירי שמעונוביץ משרד החוץ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היסטוריה ביחסים בין ישראל לאזרבייג'ן: לראשונה מאז כינון היחסים בשנת 1991, אזרבייג'ן תפתח היום את שגרירותה בישראל. אזרבייג'ן, מדינה מוסלמית שיעית במיקום אסטרטגי, היא אחת ממדינות המפתח באזור הקווקז.

במשך כ-30 שנים לא היה לאזרבייג׳ן ייצוג דיפלומטי בישראל רשמי והשבוע הגיש השגריר האזרי, מוכתר ממדוב, את כתב האמנתו לנשיא יצחק הרצוג. ישראל הייתה לאחת המדינות הראשונות בעולם להכיר בעצמאות אזרבייג'ן בדצמבר 1991 ופתחה בה שגרירות בשנת 1993.

אזרבייג׳ן, מדינה המוגדרת חילונית, היא המדינה המוסלמית-שיעית הראשונה הפותחת שגרירות במדינת ישראל. באזרבייג׳ן משגשגת כיום אחת הקהילות היהודיות הגדולות בעולם המוסלמי (12-18 אלף), אשר נהנית מחופש דת ופולחן.

שר החוץ אלי כהן אירח הבוקר (ד') את שר החוץ של אזרבייג'ן, ג'ייהון ביירמוב במשרד החוץ בירושלים. שר החוץ אלי כהן בירך על פתיחת שגרירות אזרבייג'ן בישראל אשר מסמלת עידן חדש ביחסים בין שתי המדינות. השרים דנו בקשר המתהדק בין המדינות בתחומי הכלכלה, האנרגיה, החינוך, האקדמיה, התרבות וספורט ועוד.

שרי החוץ הדגישו את התיאום ההדוק בין הממשלות והיחסים החמים והאסטרטגים שמגיעים לשיא בימים אלה עם פתיחת השגרירות האזרית בישראל ומינוי שגריר קבע של אזרבייג'ן בארץ.

השר ציין בפני עמיתו כי הוא מתכוון להגיע בשבועות הקרובים לביקור מדיני בבאקו בראש משלחת כלכלית, על מנת להמשיך להעמיק את הקשרים המסחריים בין שתי המדינות.

 

 



0 תגובות