גל ההתייקרויות במשק: גם תנובה מעלה מחירים

צבי טסלר No Comments on גל ההתייקרויות במשק: גם תנובה מעלה מחירים

מחיר מוצרי החלב המפוקחים יעלה החל ממחר בשיעור של כ-8.28%. מחיר מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה יעלה בשיעור ממוצע של כ-4.65% החל מיום שני

צילום: Yossi Zeliger/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תנובה מודיעה על העלאת מחירי מוצרי החלב. מחיר מוצרי החלב המפוקחים יעלה החל ממחר (רביעי) בשיעור של כ-8.28%, בהמשך לצו הפיקוח על המחירים שפרסמה המדינה ב-30.4.23. בנוסף יעודכן מחיר מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה בשיעור ממוצע של כ-4.65% החל מיום שני 8.5.2023 וזאת לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי. מחיר מוצרי אלטרנטיב והסויה לא יעלה.

בתנובה מסבירים, כי החלב הגולמי מהווה רכיב מרכזי בעלות יצור מוצרי החלב (מעל 50% מעלות הייצור), ועומד נכון לרבעון השני של השנה על כ-2.43 שקלים לליטר. בשנתיים וחצי האחרונות עלה מחירו בכ-50 אגורות, שמשמעותן תוספת של כ-450 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה, זאת בנוסף לעליה במחירם של תשומות רבות נוספות בארץ ובעולם.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני פתח הבוקר את הדיון בהתייחסות לעליית מחירי החלב: "אני מבקש לומר לפני שאתה מתחיל, אנחנו עסוקים בתקציב, בינתיים יהום הסער, הולכים לעלות את המחיר מוצר החלב שאינם בפיקוח לפני חג השבועות, כולם יודעים שאנשים קונים מוצרי חלב, בוודאי משפחות במצב בינוני וחלש. דיברנו על העלאת מוצרי החלב, לא נסכים לדבר הזה, השר (מרגי) אתה שר בכיר בממשלה, אי אפשר לאפשר את העלאת המחירים. אני מוצא לנכון שאתה פה, והנושאים החברתיים קרובים בליבך, לומר לא לאפשר את הדבר הזה, זה בלתי מתקבל על הדעת, התחייבנו שנלחם על יוקר המחייה, יש לעשות זאת בכל דרך אפשרית. אני שמח שאת שר הרווחה, היכולות שלך גבוהות, זהו משרד מאוד חשוב חברתית וכלכלית".

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי התייחס גם הוא לנקודה: "הממשלה מחויבת לנקוט בצעדים מרסנים, לא הופתענו מעליית מחירי החלב, מי שהיה שותף בדיונים בממשלה הקודמת, ניהלנו קרבות מאספים בממשלה הקודמת, אני בוועדת הכלכלה. אם לא כל חברי הכנסת יתגייסו להציל את ענף החקלאות, נגיע לתופעות חמורות וקשות יותר מזה. החלב הוא מוצר בסיסי, לא מותרות. זה המזון העיקרי שלי כגילוי נאות, מוצרי חלב. הממשלה נדרכה לקראת גל ההתייקרויות, יהיו לזה צעדי המשך ואביא את הדברים שלך לשולחן הממשלה".



0 תגובות