האיש שהורשע בגין מעשי "מרי אזרחי" מסביר למה זה לגיטימי

אסתי פלד No Comments on האיש שהורשע בגין מעשי "מרי אזרחי" מסביר למה זה לגיטימי

ח"כ לשעבר משה פייגלין שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על המחאה נגד הממשלה ו"מרי אזרחי". מה זה אומר ולמה לדבריו זהו מעשה לגיטימי ומה ההבדל בינו לבין המפגינים נגד הממשלה

משה פייגלין צילום: פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת לשעבר מהליכוד, משה פייגלין, שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על המחאה האלימה נגד ממשלת הימין ואמר כי מרי אזרחי בדמות חסימת כבישים ופעולות בלתי חוקיות אך לא אלימות, הוא דבר לגיטימי במדינה דמוקרטית, אך התנאי הוא שתהיה מוכן לשאת בעונש וכן לדבריו מדובר בחבורת אנרכיסטים שיודעים שהם לא ישלמו את המחיר מכיוון שהם "מהצד הנכון" של המפה.

"לפי העקרון שנקבע לגביי – האנשים האלה שקוראים היום לפעולות הרבה יותר חריפות ממה שאני ביצעתי צריכים לעמוד לדין", אומר פייגלין. "גם אני קראתי לחסימות כבישים וביצעתי. ההבדל הוא בזה שאני הייתי נכון לשאת בעונש. אנשים במחאה שלנו יצאו עם חולצות 'אני מבקש להיעצר'. אני לא ערערתי על פסק הדין ולא הייתי מוכן אפילו לטעון לעונש".

לדבריו: "לגיטימי לחסום כבישים כדי למנוע מעשים שלדעתך מדרדרים את המדינה לאסון, כמו בזמננו שהביאו לפה את ארגון הטרור אש"ף, אבל הם יודעים מראש שלא יעשו להם שום דבר. אנשים הבעירו מדורות בתוך שכונה ועשו דברים שאנחנו לא חלמנו לעשות והמשטרה לא עושה כלום. עולה כאן ריח מובהק של שיתוף פעולה בין כל המערכות".

פייגלין שב והדגיש: "אני נעצרתי מיד כשחסמתי כביש וכבר למחרת הוגש נגדי כתב אישום. כשהמשכתי לפעול האשימו אותי בהמרדה. תאר לך שכל אחד מהמפגינים האלה או אפילו רק ראשי המחאה היו נעצרים ונשפטים במקום – היה לכל האנרכיה הזו המשך? זה לא מרי אזרחי, שהוא מכשיר נאצל בדמוקרטיה".

הוא נשאל האם אפשר לפטר את היועצת המשפטית לממשלה: "מאוד פשוט לפטר יועמ:שית – מכנסים את הממשלה ולא מאפשרים לה להיכנס לחדר ואז מביאים מישהו במקומה. ברגע שבגץ יודיע לך שעשית משהו לא חוקי יש פה הפיכה משפטית. כבן גביר פיטר את הממ"ז זה היה חוקי לחלוטין. אין כבר שום משמעות לחוק. ברגע שאכיפה היא כל כך בררנית החוק כבר חסר משמעות. מותר לממשלה לפטר יועמ"שית".



0 תגובות