אושר סופית החוק לדחיית הבחירות לרבנות הראשית

איתי גדסי No Comments on אושר סופית החוק לדחיית הבחירות לרבנות הראשית

הצעת החוק לדחיית הבחירות לרבנות הראשית עברה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. כהונתם של הרבנים הראשיים תוארך עד אפריל 2024 והבחירות ידחו בחצי שנה

הרבנים הראשיים לישראל צילום: יעקב כהן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית (52 בעד, 29 נגד) את הצעת החוק להארכת כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל ושל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל.

מוצע לדחות, בהוראת שעה, את מועד סיום כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל המכהנים כיום עד ל-09.04.2024. כמו כן, מוצע לדחות, בהוראת שעה, את מועד סיום כהונתם של חברי מועצת הרבנים הראשית עד ל.10.06.2024.

חוק הרבנות הראשית קובע כי תקופת כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל תהיה עשר שנים וכי תקופת כהונתם של חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל הנבחרים באמצעות האסיפה הבוחרת תהיה חמש שנים. עוד נקבע כי תקופת כהונה תיחשב לפי הלוח העברי.

סעיף 16(ג) לחוק קובע כי "הבחירות לרבנים הראשיים לישראל ולחברי המועצה הנבחרים ייערכו לא יותר משלושה חודשים ולא פחות מחודש אחד לפני תום כהונתם של המכהנים אותה שעה". הרבנים הראשיים לישראל המכהנים כיום נבחרו לכהונה ביום י"ז באב התשע"ג (24 ביולי 2013), ותקופת כהונתם צפויה להסתיים ביום י"ח באב התשפ"ג 5) באוגוסט 2023).

כפועל יוצא, בהתאם להוראות החוק, המועד הראשון לבחירות הרבנים הראשיים לישראל הוא יום י"ח באייר התשפ"ג (9 במאי 2023) והמועד האחרון לכך הוא יום י"ח בתמוז התשפ"ג (7 ביולי 2023).

הבחירה ברבנים הראשיים לישראל ובחברי המועצה הנבחרים נעשית, בהתאם להוראות החוק, באמצעות אסיפה בוחרת אשר מונה, בין השאר, 70 נציגי ציבור שמתוכם 25 הם ראשי הערים הגדולות, כמשמעותן בחוק. מועד הבחירות לרשויות המקומיות קבוע ליום ט"ז בחשוון התשפ"ד (31 באוקטובר 2023). אשר על כן מועד הבחירות לרבנים הראשיים וכן מועד הבחירות לחברי המועצה הנבחרים יחולו בסמוך קודם למועד הבחירות לרשויות המקומיות.

בדברי ההסבר לצעה נכתב כי "הדבר מעורר מורכבות מאחר שראשי הרשויות, המהווים שיעור נכבד באסיפה הבוחרת והמייצגים ציבור גדול, נמצאים לקראת תום כהונתם וחלקם עשוי להתחלף במערכת הבחירות הקרובה לרשויות המקומיות, כאמור.

"החוק המוצע מחיל, הלכה למעשה, תיקון גם על סבבי הבחירות הבאים לרבנים הראשיים ולחברי המועצה הנבחרים ומונע את סמיכות הזמנים בין הבחירות כאמור לבין הבחירות לרשויות המקומיות שנוצרה כמפורט לעיל".



0 תגובות