פקיעת חוק הגיוס: ארגוני השמאל מציבים אולטימטום לשר גלנט

איתי גדסי 1 Comment on פקיעת חוק הגיוס: ארגוני השמאל מציבים אולטימטום לשר גלנט

עתירה ראשונה אחרי פקיעת חוק הגיוס? אחים לנשק והורים למלש"בים לרמטכ"ל ושר הביטחון: גייסו את בני הישיבות על פי חוק – או שנעתור לבג״ץ

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שפקע תוקף ההסדר בחוק הגיוס, והחלטת הממשלה להימנע מאכיפת חובת הגיוס כלפיהם – הורים למיועדים לשירות ביטחון, יחד עם מפגיני השמאל נגד הממשלה "אחים לנשק", פנו במכתב שר הביטחון יואב גלנט, בו הם דורשים ממנו לקיים את הוראות החוק ולגייס את בני הישיבות, ולא – יעתרו נגדו לבג"ץ.

הם מזכירים כי כבר ב-2017 בג"ץ קבע כי ההסדר הקיים בנושא גיוס ישיבות הוא "בלתי חוקתי, פוגע משמעותית בעיקרון השוויון ואינו ממלא את מטרתו". בשבוע שעבר, לפני פקיעת תוקף ההסדר בסוף חודש יוני, הממשלה החליטה כי צה"ל לא יגייס תלמידי ישיבות עד ה-31.3.2024 לפחות. "כלומר להימנע מאכיפת החוק כלפיהם, ללא בסיס חוקי לכך", מדגישים אנשי המחאה. כותבי המכתב אומרים כי מצב הדברים מהווה "הסדר מפלה בלתי חוקתי, כשבמציאות שנוצרה, חובת הגיוס של אותם תלמידי ישיבות תלויה באופן כמעט בלעדי במידת רצונו של גלנט לממש אותה, ונוטלת למעשה את הפיקוח על מימוש חובת הגיוס מידי הכנסת".

"כך, הלכה למעשה, החלטת הממשלה מפקיעה ללא תוקף חוקי את סמכויותיה של כנסת ישראל, שהוא הגוף הריבוני המוסמך היחיד לקבוע הסדר למעמדם של תלמידי ישיבות, ומעבירה אותן אל הרשות המבצעת כאילו מדובר בפעולה שלטונית שאינה טעונה חקיקה ראשית", נכתב.

אנשי המחאה שבים ומדגישים שהחלטה 682 של הממשלה מיום 25.6.2023 בדבר הסמכת שר הביטחון להורות לצה"ל לא לנקוט הליכים לשם גיוסם לצה"ל של תלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות לימוד חרדיים לשירות "פוגעת באופן בלתי מידתי ובלתי סביר באוכלוסייה המחויבת בשירות צבאי או אזרחי; חותרת תחת הזכות לשוויון ואיסור להפליה הנגזרים מחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו; מנוגדת לכלל פסיקותיו ועמדותיו של בית המשפט העליון בסוגיית פטור גיוס בחורי ישיבות ואינה מוסדרת בחקיקה ראשית כמתחייב על פי דין".

"כפועל יוצא דינה של החלטה זו בטלות", והפונים, הורים למלש"בים ואנשי מחאת המילואימניקים אחים לנשק מדגישים כי במידה והשר גלנט ימשיך להימנע מאכיפת החוק – יעתרו לבג"ץ.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אולטימטום לשמאלנים שיתגיירו מהר וישבו ללמוד תורה, אם לא …