גדולי ישראל במכתב חריף: "לבער את הנגע"

נתי קאליש No Comments on גדולי ישראל במכתב חריף: "לבער את הנגע"

הבוקר פורסם ב'יתד נאמן' מכתב של מרן הגר"ד לנדו בעניין פירצת הממ"ח. למכתב צורפו חתימותיהם של זקני חברי מועצת גדולי התורה. "אשרי כל מי שיש בידו לבער את הנגע הזה עוד מתחילת פריחתו"

צילום: יהודה פרקוביץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר פורסם בעמוד השער של העיתון 'יתד נאמן' מכתב בכתב ידו של מרן הגר"ד לנדו, בעניין ישיבה שאמורה לקום בבית שמש שעתידה לשלב לימודי ליב"ה. למכתב צורפו חתימותיהם של זקני חברי מועצת גדולי התורה.

נוסח מכתבו המלא של מרן הגר"ד לנדו, כפי שהופיע הבוקר בשער העיתון: "לימוד התורה מאז ומתמיד הי' טהור ונקי מכל שמץ עירוב של דברים אחרים. ומסרו נפשם על כך רבותינו ולחמו מלחמת קודש כנגד כל התכניות לערב לימודים אחרים ואפי' כל שהוא בתוך היכלי התורה הישיבות הקדושות".

"והנה שמענו כעת שעומדים להקים מוסד המתקרא ישיבה גדולה המערבת חול בקודש ר"ל בעיר בית שמש. החובה היא להתריע כנגד זאת בקול רעש גדול, ולעורר את יראי – השם בכל מקום שהם כי חלילה חס ושלום לשלוח בניהם ותלמידיהם לשם, ולתמוך בהם באיזו שהיא תמיכה, חלילה וחלילה".

"ואשרי כל מי שיש בידו לבער את הנגע הזה עוד מתחילת פריחתו, ויהא כרם בית ישראל הנאמנים להשם ולתורתו נקי מכל ספיחי תרבות חטאה זו, כולו קודש רק ללימוד התורה קיום מצוותי' והליכה באורחותיה".

למכתב צירפו את חתימתם מרנן, ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, הגר"י זילברשטיין והגר"צ דרבקין ראש ישיבת גרודנא באר יעקב.

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן הוסיף בכתב ידו: "הנני מצטרף למען שמירת מסורת החינוך הטהור בבית שמש ובכל ערי ישראל".

ב'יתד נאמן' סירבו משום מה לנקוב בשמו של המוסד ובשמו של הרב מבית שמש שהצהיר על כוונתו לפתוח ישיבה כזו. נציין שהצהרתו גררה סערה רבה בקרב הציבור.

המכתב המלא:

 



0 תגובות