בהתאם להסכם: מאות מיליונים לשימור העתיקות ביו"ש

איתי גדסי No Comments on בהתאם להסכם: מאות מיליונים לשימור העתיקות ביו"ש

הממשלה אישרה 120 מיליון ש"ח הקצאה לפיתוח ושימור של אתרי עתיקות ביהודה ושומרון כפי שהובטח לסיעת 'עוצמה יהודית' בהסכמים הקואליציונים. הכסף יתווסף להקצאה של 32 מיליון שקלים שהממשלה אישרה להשקעה באתר סבסטיה, וכך תושלם הקצאת 150 מיליון השקלים שהובטחו בהסכמים הקואליציוניים.

ארכיון צילום: Yossi Aloni/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה הצביעה היום בישיבת ממשלה על הקצאה של 120 מיליון שקל לפיתוח ולשימור אתרי עתיקות ביהודה ושומרון. חלק ניכר מהכספים בתוכנית מיועד להגדלת מספר המבקרים ופיתוח תיירות באתרים ארכיאולוגים. הסכום יתווסף ל-32 מיליון שקל שכבר אושרו להשקעה באתר סבסטיה, וכך תושלם הקצאת 150 מיליון השקלים שהובטחו לסיעת 'עוצמה יהודית' בהסכמים הקואליציוניים.

על פי ההצעה שאושרה, 45 מיליון שקלים יוקצו במסגרת התוכנית לפיתוח כלכלי ותשתיות כלכליות לאתרים. דבר זה, נכתב בתוכנית, נועד ל"יצירת תנועת מבקרים קבועה באתרים, שתסייע למצוב האתרים ולקיימות כלכלית ארוכת טווח בהם ובכך תסייע למצום הפגיעה באתרים והשמירה בהם". במסגרת זאת יוגדרו ארבעה עד שבעה אתרים כ"עוגני תיירות משמעותיים", אולם לא נכתב באילו אתרים מדובר. בנוסף, משרד התיירות יקצה 200 אלף שקלים לייעוץ מקצועי-תיירותי ליזמים ועסקים בתחום התיירות.

אתר אחד שמצויין שיוקצו לו 20 מיליון שקלים לבדו הוא אתר המכונה "ארמונות החשמונאים", שנמצא בפאתי העיר יריחו. בתוכנית מצוין כי האתר נמצא בשטחי C, אך דרך הגישה אליו עוברת בשטחי A. לכן, לאורך השנים הביקורים באתר היו מוגבלים ומתואמים עם הצבא. בתוכנית נכתב שלאור חשיבותו, תגובש תוכנית שתכלול פעולות הצלה ושימור והסדרת תנועת מבקרים קבועה בו "שתגביר את נוכחות המבקרים במקום". התקציב לצורך פיתוח המקום יגיע מתקציבי משרד המורשת, שיקצה שבעה מיליון שקלים, המנהל האזרחי שיקצה שבעה מיליון שקלים, משרד התרבות שיקצה שלושה מיליון שקלים ומשרד החוץ שיקצה גם כן שלושה מיליון שקלים. בנוסף יוטל על משרד התחבורה לבחון קידום של פיתוח דרכי גישה לאתר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מברך על החלטת הממשלה לאשר את הבטחת הבחירות וההסכמים הקואליציוניים עליהם חתמה סיעת 'עוצמה יהודית' עם סיעת 'הליכוד' טרם כניסתה לממשלה. התקציב לשימור העתיקות ביו"ש יביא תיירים רבים לאזור ויחזק את התושבים והתיירות באזור לאחר שנים רבות של הזנחה ואי קידום פרויקטים תירותיים ביו"ש".

שר המורשת הרב עמיחי אליהו: "כפי שהבטחנו, אנחנו משנים את המציאות ההזויה שהתקיימה בשנים האחרונות ברחבי יהודה ושומרון. השקעת הענק של ממשלת ישראל בשימור, הצלה ופיתוח אתרי המורשת ביהודה ושומרון היא בשורה אדירה להתיישבות ולציונות. לא ניתן לאויבינו למחוק את הזהות היהודית ואת ההיסטוריה של עם ישראל שמשתקפת באתרי המורשת ביהודה ושומרון אלפי שנים אחורה. אני מודה לשר איתמר בן גביר שהתעקש להכניס את התוכנית כבר בהסכמים הקואליציוניים ופעל על מנת שתצא לדרך״



0 תגובות