הלינץ' בבנימין: ביהמ"ש שחרר את העצורים

אבי יעקב 2 Comment on הלינץ' בבנימין: ביהמ"ש שחרר את העצורים

בית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורם על אלישע ירד ויחיאל אינדור, שנעצרו בחשד לעבירות המתה במסגרת האירוע בו תקפו פלסטינים רועי צאן יהודים בערב שבת ובמהלכו נהרג פלסטיני בן 19

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלינץ' בבנימין: בית משפט השלום בירושלים הורה היום (רביעי) לשחרר את אלישע ירד ויחיאל אינדור, שנעצרו בחשוד לעבירות המתה במסגרת האירוע בו תקפו פלסטינים רועי צאן יהודים בערב שבת ובמהלכו נפצע אינדור באורח קשה בראשו ונהרג פלסטיני בן 19. שני העצורים שוחררו בתנאים המגבילים שקבע המחוזי.

חרף המידע החדש שהציגה המשטרה שלטענתה משנה את תמונת המצב הבהיר השופט ציון סהראי כי המסמך החדש "איננו משנה את התשתית הראייתית באופן המצדיק את הישארותו של ירד במעצר".

לפני הדיון הוסיפה המשטרה לסעיפי האישום של אלישע ירד ויחיאל אינדור – חשד להצתה על רקע לאומני וביקשה להאריך את מעצרם ב-12 ימים. בדיון הציגה המשטרה דו"ח פתולוגי של ההרוג בתקרית, אותו קיבלה מהרשות הפלסטינית.

כזכור: במוצאי שבת הוארך מעצרם של השניים בחמישה ימים בבית המשפט השלום, ביום שלישי החליט בית המשפט המחוזי לקבל את הערר שהוגש נגד ההחלטה ולשחרר את אלישע ירד ממעצר. המשטרה הגישה לבית המשפט העליון בקשת רשות ערעור על ההחלטה ובית המשפט החזיר את ההחלטה לבית משפט השלום, הערכאה הנמוכה ביותר, שפסק כאמור שיש לשחרר את החשודים.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, הצטרף בדיונים היום לצוות ההגנה בתיק. וייצג את המתיישבים יחד עם עו"ד אביחי חג'בי ועו"ד נתי רום, גם הם מארגון חוננו.

עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו מסר: "בית המשפט היום הוציא לפועל את ההחלטה שניתנה אתמול על ידי בית המשפט המחוזי. הוא חזר על הקביעות הברורות שהתשתית הראייתית בתיק הזה, לא קיימת. הוא גם הוסיף ואמר בכל הנוגע לפציעה של המתיישבים שהיו במקום נפצעו. אנחנו שמחים שבית המשפט ראה באותה העין איתנו ועם בית המשפט המחוזי את ההחלטה, ואנחנו מקווים שאלישע ויחיאל ישוחררו מהר ככל האפשר".

video
play-sharp-fill

עו"ד נתי רום מארגון חוננו: "אני מאוד מקווה שיזכרו טוב טוב את ההחלטה האמיצה של השופטת היום שאומרת שגם הדו"ח של השב"כ שניסה להחתים את ירד, ופתאום יש מיידעים מודיעיניים שנראו בצד אחד בעליון, אנחנו שמחים שגם בית המשפט קבע שאין בדו"ח הזה אין מספיק ואין די להותירם במעצר. עצוב מאוד לראות אדם שנפצע והציל חיים של אחרים והציל את עצמו נמצא במצב הזה שהוא לא יכול לראות את הוריו ואת משפחתו בבית החולים. אנחנו מקווים מאוד שכל מי שריצה להציל את חייו במקרה של תקיפה לא יירתע, ואנחנו שמחים מאוד על ההחלטה של בית המשפט השלום היום".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו: "אני מברך על ההחלטה של בית המשפט שעושה צדק ומחזירה את דרך הנרטיב שאנחנו דיברנו כבר ביום הראשון. האירוע הזה הוא כל כולו קודם כל אירוע של טרור ערבי שפוגש יהודים שהגנו על עצמם ובסופו של יום בית המשפט קבע בצורה ברורה שהטענות להגנה עצמית לא נשללו, שעבירות ההמתה החשד הסביר שלה היא בעוצמה לא גבוהה, הוא דיבר על הפגיעה הקשה שהיורה עצמו נפגע שהיא בעצמה מחזקת את הנושא הזה. כל דו"ח חדש, מסמך חדש שכל פעם ישלפו מהמותן, זה משמח שגם בנושא הזה בית המשפט עשה סדר והעביר ביקרות קשה מאוד על כל ההתנהלות של שירות הביטחון הכללי יחד עם הפרקליטות והמשטרה שברגע האחרון, רגע לפני שחרור, הם מביאים ראיות חדשות. אני חושב שההקשר הזה צריך להביא לסיומה של הפרשה והחקירה צריכה להסתיים שהם משוחררים לגמרי".

בין היתר נכתב בהחלטת בית המשפט העליון: "לאחר שעיינתי בחומר האמור, ומאחר שמדובר בהחלטה נקודתית וממוקדת, ובלא שאני מחווה כל דעה ביחס לשאלת המשך מעצרו של המשיב – שאלה שכאמור מי שיידרש אליה הוא בית משפט השלום לאור כל החומר שיוצג בפניו – אני מורה כי עיכוב הביצוע של החלטתו של בית המשפט המחוזי יימשך עד לדיון בבית משפט השלום, קרי עד היום בשעה .13:00 כאמור, בית משפט השלום ידון בבקשה להמשך מעצרו של המשיב ויקבל החלטה כפי שימצא לנכון".

במהלך הדיון בעליון אמר עו"ד אביחי חג'בי: "היום בפני בית המשפט העליון הניחה פרקליטות המדינה חומר מודיעיני מטעם שירות הביטחון הכללי. החומר הזה לא יכול לשמש או לקשור את אלישע ירד ואת האחרים לביצוע העבירות המיוחסות להם. בית המשפט העליון גם אמר שהתיק יושב לבית המשפט השלום, תוך שבית המשפט השלום יעשה כחוכמות האם לשחרר את אלישע ירד או לא. אני בטוח שהמסמכים שהוצגו על ידי השב"כ הם מסמכי צבע שצובעים את אלישע ירד בצבעים עזים, ואין להם משמעות להליך הפלילי. אבל אני סבור שבית המשפט השלום היום יכבד את בית המשפט המחוזי ויותיר אותה באופן שאלישע ירד ישוחרר למעצר בית".

עו"ד נתי רום: "הגענו לבקשת רשות ערעור בעליון, דבר נדיר במיוחד שבדרך כלל דוחים אותו, בוודאי שמדובר בסוגיות רוחב עקרוניות. הגענו לכאן והתבקשנו לצאת מהאולם, כאשר באולם נמצאים נציגת שב"כ, הפרקליטות והמשטרה לבד עם השופטת, ואנחנו נמצאים במשך עשרים דקות בחוץ וברגע שאנחנו חוזרים לאולם אומרת השופטת שהיא רוצה לתת החלטה. אני לא מכיר לדברים האלה אח ורע, וזאת תחושה מאוד קשה. יחד עם זאת אנחנו שמחים שמצא לנכון בית המשפט לקבוע בהחלטתו שהארכת מעצר פרקטית כחצי שעה-שעה עד להגעה לבית המשפט המחוזי לא מהווה שום אינדיקציה לגבי הראיות שבתיק. אנחנו מקווים מאוד שבית המשפט השלום יהיה אמיץ מספיק לשחרר עוד היום משום שאין אפילו חשד סביר מינימלי בתיק הזה".

"לאור עמדת המדינה לפיה היא תמשיך לעתור בהסתמך על חומר מודיעיני חדש, המסקנה היא כי ממילא אמור להתקיים היום דיון שבו יצטרך בית המשפט להכריע האם יש הצדקה למעצרו. ניסיתי לברר האם שחרורו עלול לייצר חשש אפשרי לשיבוש הליכי חקירה עד לדיון, ובהקשר זה הוצג לי חומר במעמד צד אחד. לאחר שעיינתי בחומר האמור, ומאחר ומדובר בהחלטה נקודתית, אני מורה כי עיכוב הביצוע על החלטתו של בית המשפט המחוזי יימשך עד לדיון בבית משפט השלום שידון בבקשה להמשך מעצרו ויקבל החלטה", נימקה השופטת רונן.

play-sharp-fill

הפצוע קשה מהלינץ' – יחיאל אינדור עדיין מאושפז בבית החולים שערי צדק, ומתאושש מניתוח הראש שעבר, בשל כך ובשל מצבו הרפואי הדיון בבימ"ש השלום התקייים בהעדרו.

אמש ב'מהדורה המרכזית' התייחסה חברת הכנסת לימור סון הר מלך למעצר ואמרה: "הסיפור הוא לא באמת הוכחות או משהו שקושר אותו לאירוע אלא משהו אחר. יש כאן התעמרות מכוונת של אנשי השב"כ באנשי ההתיישבות ולכן אנחנו רואים תופעה כזו. השופטת חוזרת שוב ושוב ואומרת לא הבאתם כלום. המשטרה מגיעה לדיון מבולבלת ולא מוכנה כי אין פה כלום".

"כל הכותרות זעקו ש'הדובר לשעבר של הח"כית חשוד ברצח' אבל לא דובים ולא יער", הוסיפה סון הר מלך. "היה מביך לראות את המשטרה עומדת שם בלי שום הוכחה שיכולה לקשור אותו למוות, עם טיעונים כל כך מגוחכים – ומבקשת הארכת מעצר".

לטענתה: "כל עצור אחר כבר בתחילת השבוע לא היה שם. אבל כשמדובר באנשי ההתיישבות פתאום אנחנו רואים את המשטרה נדרכת. ערר לעליון על הארכת מעצר? כתבי המשפט שישבו שם באו ואמרו לי שדבר כזה לא היה. אנחנו לא נאפשר למצב הזה להימשך".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    למחוק את השמאל על ידי חקיקה , שהימין ישלוט על ידי חקיקות חדשות והרפורמה המשפטית ואז תהיה דמוקרטיה.

  2. 1

    כל הצלמים חיכו לרגע הזה, שהוא יחייך, והתמונה הזו תהיה מרוחה בכל כותרות העיתונים