משרד ראה"מ: "מעמיקים את הסיוע הממשלתי לפריפריה"

נדב דוד No Comments on משרד ראה"מ: "מעמיקים את הסיוע הממשלתי לפריפריה"

משרד ראש הממשלה מקדם מפה חדשה לאזורי העדיפות הלאומית, אשר תאפשר למשרדי הממשלה להרחיב את הסיוע הממשלתי ליישובים נוספים בפריפריה החברתית והגאוגרפית. מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "מפת העדיפות הלאומית היא כלי חשוב עבור הממשלה לחיזוק הפריפריה, לעידוד ההתיישבות בגבולות הארץ ולצמצום פערים. נבטיח שהמפה החדשה תהיה עדכנית, רלוונטית ושמישה לעבודת הממשלה"

צילום: לע"מ
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבועות הקרובים צפויה הממשלה לאשר מפת אזורי עדיפות לאומית, אשר תביא בשורה חדשה ליישובי הפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל. מפת העדיפות הלאומית מאפשרת לשרי הממשלה לתעדף פעילות ביישובים הנחשבים לפריפריה חברתית או גאוגרפית, וזאת כחלק ממאמצי הממשלה להביא לחיזוק הצמיחה הכלכלית ולצמצום פערים בין הפריפריה והמרכז, להבטיח את החוסן האזרחי-בטחוני של המדינה, לעודד התיישבות ופריסת אוכלוסייה באזורי העדיפות, ולשפר את איכות החיים של תושבי אזורים אלה.

מאז ראשית השנה, מקודמת עבודת מטה במשרד ראש הממשלה וכן במספר משרדים שותפים בנוגע למפת העדיפות, השימוש בה ותבחיניה. במפה המתגבשת מספר בשורות ליישובי העדיפות. בכל הנוגע ליישובי הפריפריה החברתית, מסתמן כי ייכנסו לרשימה גם יישובים מאשכול 5 במדד החברתי-כלכלי של הלמ"ס. המדד החברתי-כלכלי של הלמ"ס בודק את הרמה החברתית-כלכלית של האוכלוסייה לפי קריטריונים של הרכב דמוגרפי, השכלה וחינוך, רווחה, תעסוקה ורמת חיים. רובם המוחלט של יישובי אשכול 5 זוכה לציונים שליליים במדד ומתחת לממוצע הארצי, ומכאן הרצון להרחיב את הסיוע ליישובים נוספים ובכך להעמיק את מגמת צמצום הפערים בחברה.

בנוגע ליישובי הפריפריה הגאוגרפית, המפה החדשה תשפר את המענה הממשלתי ליישובים חדשים המוקמים, תאפשר סיוע ממשלתי בשלבים מוקדמים יותר של ההקמה ותאריך את משך מעמדם כיישובים חדשים ב-5 שנים נוספות.

בנוגע ליישובים הנמצאים ברשימה לאור האיום הביטחוני עליהם, הרי שלראשונה יינתן מענה גם למספר יישובים השוכנים בסמוך למכשול התפר.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה מציין כי "מפת העדיפות הלאומית היא כלי חשוב עבור הממשלה לחיזוק הפריפריה, לעידוד ההתיישבות בגבולות הארץ ולצמצום פערים. בחצי השנה האחרונה בדקנו כיצד עושים משרדי הממשלה שימוש בכלי זה כיום, מהם הפערים הדורשים מענה, ועבדנו מסביב לשעון על-מנת להבטיח שהמפה החדשה תהיה עדכנית, רלוונטית ושמישה לעבודת הממשלה".



0 תגובות