הערעור התקבל: אושרה הקצאת בי"ס לבנות בקרית יובל

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הערעור התקבל: אושרה הקצאת בי"ס לבנות בקרית יובל

בית המשפט העליון קיבל את ערעור עיריית ירושלים. תלמידות בית יעקב בקרית היובל יוכלו להיכנס למוסד שהוקצה להם על ידי עיריית ירושלים, במבנה של רשת עמל. בית המשפט קבע כי לא נפל כל פגם בהקצאה

קרית יובל צילום: Nati Shohat/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורה לתלמידות בית יעקב שיוכלו לפתוח את שנת הלימודים במבנה השייך לרשת עמל, בקריית היובל, ובעבר שכן בו ביה"ס ליידי דייויס. כך על פי פסק דין אשר התקבל היום (חמישי) בבית המשפט העליון.

כזכור, עיריית ירושלים, הקצתה את המבנה בוועדת ההקצאות, כמעשה שגרה הנהוג בעירייה, במקרים דומים. עתה, בית המשפט אימץ את עמדת העירייה וקבע כי ההקצאה היתה על פי הדין ועל פי הנוהל הרגיל, הנהוג במקרים דומים, ולא פגעה גם בעקרון השוויון. בית המשפט קיבל כאמור את העתירה כנגד פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי.

ההרכב בראשות השופט יצחק עמית, השופט גרוסקופף והשופטת רנן העיר לסיום: "המשיבים לא טענו, וממילא לא הניחו שמץ של תשתית עובדתית לכך שהעירייה נוהגת להשתמש בהליך המקוצר לפי סעיף 7א, באופן המעורר חשד לשיקולים זרים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מביע את תודתי ואת הערכתי לבית המשפט העליון, אשר קבע באופן ברור וחד כי עיריית ירושלים פעלה על פי דין, ועל פי הנהלים, ללא כל חשש לקיומם של שיקולים זרים. עתה, תלמידות בית יעקב יוכלו להכין את עצמן לפתיחת שנת הלימודים כמו שאר התלמידות והתלמידים בירושלים. נאחל להן ולשאר התלמידים בעיר הצלחה".

יו"ר "דגל התורה בירושלים ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון לאשר את ההקצאה לבית הספר "בית יעקב" בקרית יובל. זו החלטה נכונה ומתבקשת שתשים קץ לקיפוח של למעלה מ-10 שנים לכאלף בנות חרדיות בקרית יובל שנאלצו רק בשל היותן חרדיות לנדוד לשכונה אחרת ולא ללמוד בשכונתם.

"אני מברך גם את ראש העיר, משה ליאון, על עמידתו האיתנה לצד ההחלטה הצודקת לשים קץ לעוול הגדול של הבנות החרדיות בקרית יובל, כולל ערעור לבית המשפט העליון כנגד החלטת בית המשפט המחוזי לבטל את ההקצאה.

"'דגל התורה' כולה נרגשת ושמחה על כך שהיא זוכה היום לקיים את ההבטחה לאברכים בקרית יובל, להעמיד להם מבנה ל'בית יעקב' בתוך השכונה, ולשים קץ לאפליה הקשה כנגד הציבור החרדי בקרית יובל".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הגיב ואמר: "אני שמח על ההחלטה לטובת תושבי השכונה, בכך בית המשפט העליון דחה את החלטת המחוזי לבטל את ההקצאה של העירייה. החלטה נכונה ששמה קץ לאפליה הפסולה שחוו תושבי השכונה בקרית יובל במשך שנים, כאשר מאות בנות נאלצו לנסוע מידי יום ללימודים בשכונות סמוכות. אני מברך את ראש העיר משה ליאון יחד עם חברי סיעת 'דגל התורה' בעירייה, שעמדו איתן במאבקם הצודק והמוצלח לטובת תושבי השכונה."



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איזה סילוף… אלו שהיו המאושרים ביותר מהפסיקה לבטל את ההקצאה, הם התושבים עצמם שבלי לשאול אותם ובשרירותיות הקצו להם מבנה שמתאים לשליש (!) ממספר התלמידות, מבנה מבודד ומרוחק מרוב חלקי השכונה ללא נגישות תחבורתית כלל. בהתחלה הם אף עבדו על התנגדות המונית וסירוב לשלוח את הבנות ב-1 בספטמבר. הם הפסיקו את התהליך לאור פסיקת המחוזי אבל סביר להניח שיחדשו כעת את המאבק.
    ראוי שיבינו נציגי הציבור שבנוגע לשאלה איך לפעול באופן כללי, שואלים את הרב. אבל על מבנה ספציפי מתאים/ לא מתאים, שואלים את נשוא העניין, ההורים. בדיוק כשם שלא נשאל את הרב איזה מנקה להביא לחדר המדרגות שלנו. יום עצוב לחרדים של קרית יובל, יום שמח לעסקנים שממהרים להראות שהם "ניצחו". כמצביע דגל בבחירות האחרונות – לא יקרה עכשיו. ולמי שתוהה, נציגי הציבור ישבו עם ראוכברגר לפני ועם גפני אחרי, אבל אין משהו שמשתווה לכותרת טובה ביתד כמובן.