שר העבודה במכתב נזעם: "איני יכול לעמוד מנגד"

צבי טסלר No Comments on שר העבודה במכתב נזעם: "איני יכול לעמוד מנגד"

בעקבות עליית המחירים בשכר הלימוד במשפחתונים ובמעונות היום, ולאחר שמשרד האוצר נעתר לספוג את עליית המחיר במעונות היום בלבד, שר העבודה בן צור פנה במכתב לשר האוצר סמוטריץ. "איני יכול לעמוד מנגד מול זעקתם של הורים רבים אשר נאנקים בתשלומים מופרזים עבור דבר בסיסי לילדיהם, חובה עלינו לתקן את העיוות הנוראי לאלתר"

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר העבודה, יואב בן צור, פנה במכתב לשר האוצר ח״כ בצלאל סמוטריץ עקב אי הצדק הזועק לשמיים בנושא השתתפות הממשלה בשכר לימוד במשפחתונים בעלי סמל לשנת הלימודים תשפ"ד ועליית המחירים.

״בחודשים אחרונים פעלו ועדות המחירים של משרד העבודה ושל משרד החינוך לעדכון תעריפי העלות החודשית של ילדים במסגרות הסמל, זאת על מנת לתקן עיוות בתמורה המגיעה למעונות ולמנהלות המשפחתונים אשר לא תוקן שנים רבות. כתוצאה מכך עלו תעריפי שכר הלימוד בצורה ניכרת בשני סוגי המסגרות – 21% שיעור עלייה משוקלל זהה במעונות ובמשפחתונים.
העלייה במחיר מגלמת את הוצאות הארגונים אך יחד עם זאת גורמת לעלייה אדירה בנטל על ההורים, אשר חלקם הגדול שייך למעמד סוציו אקונומי נמוך.״

באופן תמוה משרד האוצר החליט כי ביחס להורים הזכאים לסבסוד שכר הלימוד במעונות בלבד (!) יוגדל סכום הסבסוד, כך שמלוא נטל עליית התעריף עבור הורים הממשלה תסבסד.

עם זאת, ביחס להורים אשר רשמו את ילדיהם למשפחתוני סמל, הכוונה הינה להטיל את מלוא הנטל של עליית התעריף על ההורים, על אף דיונים רבים מול משרד האוצר בנושא, ולהפתעת הורים רבים אשר הופתעו לגלות לאחר שכבר נסגר הרישום למעונות יום, כי מחיר המשפחתונים יעלה באופן ניכר.

הורים של ילדי המשפחתונים במקרים רבים אינם בעלי בחירה האם לשלב את ילדיהם במעון או במשפחתון, זאת בשל מחסור בהיצע מקומות פנויים במעונות.
כמו כן, בהטלת נטל גדול על ההורים קיים חשש שהורים רבים יבחרו להוציא את הילדים ממשפחתוני הסמל לטובת הכנסתם למסגרת לא רשמית ללא פיקוח ואף יאלצו לעזוב את מקום עבודתם, שכן הכדאיות הכלכלית שמשפחה כזו ביציאה לשוק העבודה פוחתת משמעותית.



0 תגובות