במעמד זקן חברי המועצת: נחנך מקווה לזכרו של שר הדתות

נתי קאליש No Comments on במעמד זקן חברי המועצת: נחנך מקווה לזכרו של שר הדתות

במעמד מרשים נחנך המקווה המחודש בישוב בית דגן בהשתתפות רבנים, ראשי מועצות דתיות מכל הארץ ואישי ציבור | גלריה

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במעמד זקן מועצת חכמי התורה מרן הגר"מ מאיה ובהשתתפות רבנים ואישי ציבור, רב הישוב הגר"ח להב, רבה של אור יהודה הגר"צ כהן, שר הדתות הרב מיכאל מלכיאלי, יו"ר המועצה הדתית הרב עמרם איבגי וראש המועצה המקומית מר אלי דדון התקיים בישוב בית דגן מעמד מרשים של חנוכת המקווה היחיד בישוב.
לאחר שנים רבות של העדר תיקצוב, נערך שיפוץ מקיף ויסודי בשותפות המועצה המקומית, המועצה הדתית , משרד הדתות ומרכז הטהרה.
תחילה כובדה משפחתו של שר הדתות לשעבר הרב דוד אזולאי ז"ל להסיר את הלוט מעל לוח ההנצחה ולאחמ"כ כובדו הרבנים לפתוח את הברז ולמלאת את המקווה.

הגאון רבי משה מאיה, זקן נשיא מועצת חכמי התורה, שנשא דברים בטקס, הדגיש את חשיבותה של הטבילה, "המקווה הוא היסוד לקיום העם היהודי ושמירתו בטהרה. שמחתי לשמוע מהשר מלכיאלי כי המשרד לשירותי דת הכפיל את תקציב לבניית מקוואות. ניכר כי רוח של טהרה וקדושה נושבת במשרד לשירותי דת".

השר לשירותי דת חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי אמר: "אני זוכה לחנוך מקוואות ברחבי הארץ אולם המקווה הזה הוא אחד היפים והמהודרים שראיתי עד כה. ידידי המנוח השר דוד אזולאי ז"ל זכה להיות שותף בבניית מקוואות רבים ברחבי הארץ שאותם אני חונך. זכה רבי דוד ושמו מונצח במקוואות רבים ברחבי הארץ"

ראש המועצה המקומית מר אלי דדון פגש את השר לשירותי דת חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי בלשכתו והציג בפניו את תכניות הבניה להתפתחות והתחדשות בית דגן. השר לשירותי דת ציין כי בהתאם לקצב הגידול המתוכנן תידרש הקמת מקווה נוסף עבור השכונות שעתידות להיבנות.

יו"ר המועצה הדתית הרב עמרם איבגי הודה בהתרגשות לכל המסייעים בשיפוץ המקווה ובפרט למזכיר המועצה הדתית ר' נתי הלוי שפעל רבות לקידום הפרוייקט וכן לכל האורחים המכובדים שבאו להשתתף.
צילום: יעקב כהן


0 תגובות