לוין דורש מבג"ץ: לבטל את הצו על תנאי

ישראל רובין No Comments on לוין דורש מבג"ץ: לבטל את הצו על תנאי

שר המשפטים לוין והממשלה דורשים מבית המשפט העליון לבטל את הצו שניתן בעתירות לכינוס הוועדה הוועדה לבחירת שופטים: "ההחלטה ניתנה בחוסר סמכות ובניגוד מפורש לדין"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגישו לפני זמן קצר לבית המשפט העליון בקשה לבטל את הצו על תנאי שניתן בעתירות לכינוס הוועדה לבחירת שופטים, לפי טענתם "בחוסר סמכות".

"בכל הכבוד הראוי, בית המשפט הנכבד מתבקש לבטל את החלטתו למתן צו על תנאי, שניתנה בחוסר סמכות ובניגוד מפורש לדין, ובפרט לתקנות 5, 7 ו-9 לתקנות סדר הדין בבית המשפט הגבוה לצדק", נכתב בבקשה.

"בית המשפט איננו מוסמך לקבוע עבור המשיבים, ובוודאי כאשר מדובר בשר המשפטים וממשלת ישראל, מה ייכתב בתצהיר התשובה, והדבר נתון – גם הוא – לשיקול דעתם הבלעדי של המשיבים. "קביעת בית המשפט מה כולל תצהיר המשיבים, שוללת מהמשיבים את הזכות הבסיסית להשמיע את קולם באופן שמונע את האפשרות לעשיית צדק".

כזכור, מוקדם יותר היום הוציא בית המשפט העליון צו על תנאי בעתירות לכינוס הוועדה לבחירת שופטים. בעתירות מתבקש בית המשפט להורות לשר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה במיידי, נוכח דחייתו את כינוסה זה מספר חודשים והודעותיו הפומביות שאין בכוונתו לכנס אותה בזמן הקרוב בשל הרכבה הנוכחי שמעניק יתרון למערכת המשפט ולשמאל.

המשמעות של הצו היא שכעת בית המשפט נוטה לקבל את עמדת העותרים והמשיבים לעתירה הם אלו שיצטרכו לנמק תחילה בפתח הדיון בבית המשפט, מדוע לא יתקבלו העתירות.

מה שעורר את זעמו של לוין הייתה ההוראה הכיבכול 'אגבית' שניתנה בהמשך ההחלטה, לפיה אין צורך בהגשת תשובה נוספת ובית המשפט יסתפק בתגובתו לעתירות כאילו היא תגובה לצו על תנאי. לטענת לוין מדובר בפגיעה בזכותו הדיונית, כאשר לפי סדרי הדין המקובלים עם הגשת העתירות מתקבלת תגובת המשיבים ובמקרה שבו מוצא צו על תנאי – כותבים המשיבים תגובה נוספת בנפרד.



0 תגובות