הרב שמואל אליהו: "מחר יאסרו עלינו ברית מילה"

פנחס בן זיו 2 Comment on הרב שמואל אליהו: "מחר יאסרו עלינו ברית מילה"

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, הגיב לאירועי יום הכיפורים בתל אביב כאשר מפגיני שמאל אנרכיסטים הפריעו ושיבשו את התפילה הציבורית שארגנה 'ראש יהודי'. "אנשים אלימים שמשתמשים בשם הדמוקרטיה כדי לכפות בכח את הערכים שלהם על הרוב". תוכן דבריו המלאים

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, בתגובה לאירועי יום הכיפורים בתל אביב כאשר מפגיני שמאל אנרכיסטים הפריעו ושיבשו את התפילה הציבורית שארגנה 'ראש יהודי'.

"מי שראה את כל ה"דמוקרטים" כופים באלימות את הערכים שלהם על ציבור דתי ומסורתי, מבין שמדובר באנשים אלימים שמשתמשים בשם הדמוקרטיה כדי לכפות בכח את הערכים שלהם על הרוב.

לא מדובר פה בהתגוננות שלהם מפני הכפיה שלנו. הם כופים עלינו להתפלל לפי הערכים הפרוגרסיביים שלהם. אף אחד לא כפה עליהם להתפלל במעורב או בנפרד. אף אחד לא כפה עליהם לצום או לאכול כשר.

אבל מה אנחנו רוצים מהם? יש להם גיבוי של בית המשפט. כשבפעם הבאה יגידו לכם שבית המשפט מגן על המיעוט מפני עריצות הרוב, תשאלו על מי הוא הגן בפסיקה ההזויה הזו!

לאור הפסיקה הזו, הפריעו לאנשים בחיפה להתפלל בבתי הכנסת שנבנו באוהלים. לטענתם בתי הכנסת הללו הם שטחי ציבור ואסור להתפלל בנפרד. אל תגידו שלא אמרנו לכם, מחר יאסרו עלינו הליברלים עם השופטים המתקדמים שלהם להתפלל גם בבתי הכנסת הרגילים.

המפגינים ימצאו מספר עותרות שיבקשו את הגנת בית המשפט על כך שבבית הכנסת הן צריכות להתפלל בנפרד מהגברים. שופט "מתקדם ונאור" יאסור עלינו להתפלל כפי אמונתנו גם בבתי הכנסת הבנויים. הם יאמרו כי בתי הכנסת הם שטחי ציבור ואסור להדיר נשים במרחב הציבורי.

אחריהם יבואו עותרים שיעתרו כנגד הזכות של הורים למול את הילדים שלהם. ומה שלא הצליחו לעשות במשך גלות של אלפי שנים, יצליחו לעשות בשם "החופש והשוויון". זה נראה לכם הזוי? כבר הוגשה עתירה לבית המשפט העליון לאסור על ההורים למול את הבנים שלהם. מה ימנע מהם לאסור בשם הקידמה והערכים הליברלים שלהם את ברית המילה? כל הפוליטיקאים שנותנים גיבוי לאנשים האלימים הללו היום, יסבירו לכם מחר כי איסור ברית מילה הוא חוקי ולגיטימי.

אני מחפש את איש מרכז שמאל שיעז להרים את קולו כנגד הכפיה החילונית הזאת. כנגד המפגינים האלימים. מישהו שיבין כי בית המשפט מכניס אותנו למלחמת דת כזו שלעולם לא נוותר בה. במשך אלפיים שנה נלחמנו על חופש הדת שלנו. לא נוותר עליה במדינת ישראל".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איך יתכן שממשלת ימין דמוקרטית שכוללת את בן גביר ואת בנו של הרב אליהו , לא מצליחה לשלוט במדינה ?
    הבעיה היא לא באנרכיסטים , אלא בשילטון החלש שלא שולט.
    איזו משמעות מעשית יש לבחירות ולממשלה ??…