הלינץ' בעכו: הפרקליטות מפתיעה ודורשת ענישה מחמירה

ישראל רובין No Comments on הלינץ' בעכו: הפרקליטות מפתיעה ודורשת ענישה מחמירה

במהלך דיון שהתקיים הבוקר נגד המחבל קוסאי אבאס שלקח חלק בלינץ' בעכו נגד מור ג'אנאשווילי דרשו בפרקליטות הטלת עונש כבד ומרתיע. עו"ד בלייכר: "זה לא עוד אירוע של פיגוע רגיל – זה אירוע של המון שניסה לעשות שפטים ביהודים"

מור ג'נאשווילי צילום: Shir Torem/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בבית המשפט המחוזי בחיפה התקיים הבוקר (רביעי) דיון טיעונים בעונש נגד קוסאי אבאס שנאשם בניסיון לרצח של מור ג'אנאשווילי בעכו במהלך שומרי החומות. במהלך הדיון ביקשו הפרקליטות להטיל על אבאס עונש של בין 24 שנים ל-29 שנות מאסר על מנת ליצור הרתעה משמעותית בנושא. כזכור, ג'אנאשווילי נפצע קשה כתוצאה מהלינץ' ובמהלך המשפט הוא ביקש מהשופטים שישיתו עליו עונש חמור.

בתום הדיון אמר ג'אנאשווילי, "עמדתי מול השופטים והעדתי, למרות שהסנגור של המחבל התנגד לזה שאני אדבר, ושיתפתי את השופטים במה שעובר עלי במשך שנתיים וארבעה חודשים. שנתיים וארבעה חודשים שאין לי חיים, אין לי יום ואין לי לילה. שיתפתי אותם בשיקום הפיזי והנפשי, ברגשות, ובתחושות שלי, בעצם איבוד טעם החיים וביקשתי מהשופטים שישיתו עונש חמור וימשיכו בענישה המחמירה כלפי אותו המחבל שניסה לרצוח אותי".

לדבריו של ג'אנאשווילי, "אותו המחבל לא הראה אפילו לו התנצלות אחת כלפיי, ולא יחס אחד, אלא ההפך. הם עוד העזו לצעוק שאני דרסתי והאשימו אותי בכל מיני דברי כזב. אני מקווה שייעשה פה צדק ועמדת הפרקליטות תתקבל. הפרקליטות בצעד יוצא מהרגיל ובהחלטה מאוד אמיצה ביקשו להשית על המחבל שניסה לרצוח אותי 24 עד 29 שנים. אני מקווה שבית המשפט יעתור לזה. אני רוצה להודות לעו"ד בלייכר שמלווה אותנו לאורך כל הדרך ולפרקליטות שצועדת איתנו יד ביד ולא פוחדת או ממצמצת, אלא נלחמת איתנו ומבינה את הגודל של מה שאירע פה".

"המקרה שלי זה לא מקרה אישי, אלא אני פשוט נקלעתי לשם בתור יהודי. הם לא ראו את מור ג'אנאשווילי, הם ראו יהודי עם דגל ישראל, ולכן הם ביצעו את הלינץ' במטרה להרוג אותי. לא במטרה לפצוע, אלא במטרה לרצוח. אני ממש מקווה שבית המשפט יעשה צדק", אמר ג'אנאשווילי בתום הדיון בבית המשפט.

עו"ד חיים בלייכר, שמלווה את ג'אנאשווילי מטעם ארגון חוננו הוסיף: "מדובר במחבל ראה את מור אחרי שפגעו בו, ואחרי שהמחבל בעצמו פגע ברכב של מור וגרם לאיבוד השליטה, הוא ניגש למור והכה אותו בראש כשהוא כבר שוכב ומאבד הכרה, שכולו שותת דם. מדובר במחבל אכזרי שהיה חלק מהמון מחבלים אכזריים שכל עניינים היה להרוג את מור בגלל שהוא יהודי. הם חיפשו יהודים פשוט בשביל להוציא עליהם את הזעם ואת השנאה שטמונה בהם כלפינו, ואנחנו צריכים לדעת שאנחנו נלחמים כאן מול כוחות שנאה שברגע אחד שיש להם הזדמנות הם ינסו לפגוע בנו. לכן כל כך חשוב המשפט הזה".

עוד מוסיף עו"ד בלייכר, "מדובר באירוע גדול ובפרקליטות מבינים את זה. אנחנו מודים לפרקליטות ואלעד כהן שנותנים כאן את כל הלב ודורשים ענישה מחמירה. הפרקליטות באופן חסר תקדים ביקשו מתחם ענישה של בין 24 ל-29 שנים. אנחנו חושבים שזה מתחם ענישה צודק, מתחם ענישה שצריך לשאוף אליו, כי זו הדרך למנוע את האירוע הבא. מחבל שנכנס לאירוע של ניסיון רצח יהודים צריך לדעת שהוא עלול למצוא את עצמו בכלא שנים רבות, אם לא יותר מכך".

"אנחנו מבקשים מהשופטים לתת יד למען הגברת ההרתעה במלחמה באותו הטרור שנמצא בתוכנו, ולהעניש אותו במידה כזאת שהענישה שתאמר שדברים כאלה לא יעברו בשקט. זה לא עוד אירוע של פיגוע רגיל, זה אירוע של המון שניסה לעשות שפטים ביהודים. המון עם תעודת זהות כחולה שמקבלים את כל הזכויות של אזרחי ישראל, אך ברגע האמת בוגדים באזרחות ומנסים לרצוח יהודים בשעת מלחמה. בשביל למנוע את זה צריך לראות שתהיה ענישה ברורה, ואנחנו מצפים מהשופטים לראות ענישה שתעלה על עשרים שנה כדי שתהיה פה את האמירה הברורה שמקרה כזה לא ישנה" דברי עו"ד בלייכר.



0 תגובות