פרופ' מנדלבליט: "להעמיד לדין כמו פושעי נירנברג"

המהדורה המרכזית No Comments on פרופ' מנדלבליט: "להעמיד לדין כמו פושעי נירנברג"

היועמ"ש לשעבר פרופ' אביחי מנדלבליט למימרן ב'מהדורה המרכזית' : "לפני 30 שנה שימשתי כשופט בעזה, שפטתי במאות מקרי רצח יהודים. נער שרצח יהודי טען בפניי כי הנרצח כלל אינו אדם אלא יהודי. מאיפה השנאה התהומית הזו? הם פושעי מלחמה וצריכים לעמוד לדין כמו פושעי נירנברג"

מנדלבליט צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היוע לשעבר פרופ' אביחי מנדלבליט בראיון נדיר לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "לפני 30 שנה שימשתי כשופט בעזה. שפטתי במאות מקרים של רצח יהודים, היה נער שרצח יהודי וטען בפני כי הנרצח כלל אינו אדם אלא יהודי. צריך להבין מאיפה השנאה התהומית שמושרשת בקרבם".

מנדלבליט הסביר את הדרך בה ניתן למצות את הדין עם מחבלי חמאס הנתעבים גם בכפוף לחוק הבינלאומי: "זה שהחמאס עושה פשעי מלחמה לא אומר שעלינו לנהוג כמוהו. לא ניכנס לפרטי האסטרטגיה, אבל אנחנו נילחם רק בכללי המלחמה. ברור שאם החמאס משתמש בחפים מפשע כמגן אנושי – גם הם ייפגעו. שבויי מלחמה לא שופטים. אבל הם פושעי מלחמה וצריכים לעמוד לדין כמו פושעי נירנברג".

עוד הוסיף היועמ"ש לעבר: "נמצה את הדין עם כולם על פי הדין הפלילי. זו בקשה מהשב"כ וזה לרעת המחבלים, לא לטובתם. התמיכה הנדירה של ביידן בישראל היא רק בגלל שאנחנו פועלים על פי חוק. בזמן הקורונה הממשלה העבירה תקנות וחוקים רבים שהיו נחוצים לשעת חירום. אנחנו בייעוץ המשפטי לא הערמנו קשיים".



0 תגובות