לקראת מלחמה אזורית? ארה"ב תקפה בסיסים איראנים בסוריה

שלמה ריזל No Comments on לקראת מלחמה אזורית? ארה"ב תקפה בסיסים איראנים בסוריה

ארה"ב תקפה שני בסיסים של משמרות המהפכה האיראניים במזרח סוריה. שר ההגנה אוסטין: "אם ימשכו המתקפות מטעם שלוחיה של איראן, לא נהסס לנקוט בצעדים נוספים"

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארצות הברית תקפה במזרח סוריה שני בסיסים המשמשים את משמרות המהפכה האיראניים. בהודעה שפרסם משרד ההגנה בוושינגטון נאמר, כי מדובר במתקפת הגנה עצמית, בתגובה על שורה של התקפות של ארגוני מיליציה בתמיכת איראן נגד הכוחות האיראניים בעירק ובסוריה, בעשרת הימים האחרונים.

שר ההגנה האמריני לויד ג'יי אוסטין התייחס לתקיפות: ״בהוראת הנשיא ביידן, כוחות צבא ארה"ב ביצעו תקיפות הגנה עצמית על שני מתקנים במזרח סוריה ששימשו את משמרות המהפכה האיסלאמיים (IRGC) וקבוצות קשורות.

הוא ציין כי "מתקפות הגנה עצמית מדויקות אלו הן תגובה לסדרה של התקפות מתמשכות ובעיקר לא מוצלחות נגד אנשי ארה"ב בעיראק ובסוריה על ידי קבוצות מיליציות שנתמכות על ידי איראן שהחלו ב-17 באוקטובר. כתוצאה מהתקפות אלו, קבלן אזרח אמריקאי אחד מת מ ירוע לב בזמן מחסה במקום; 21 אנשי צוות אמריקאים סבלו מפציעות קלות, אך כולם חזרו מאז לתפקיד.

השר האמריקני הוסיף והדגיש: "לנשיא אין עדיפות גבוהה יותר מבטיחות אנשי ארה"ב, והוא הנחה את הפעולה היום להבהיר כי ארה"ב לא תסבול התקפות כאלה ותגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה. ארה"ב אינה מחפשת עימות ואין לה כוונה או רצון לעסוק בפעולות איבה נוספות, אך ההתקפות הללו בגיבוי איראני נגד כוחות ארה"ב אינן מקובלות וחייבות להיפסק.

אוסטין הזהיר: "איראן רוצה להסתיר את ידה ולהכחיש את תפקידה בהתקפות הללו נגד כוחותינו. לא נאפשר להם. אם יימשכו התקפות של שלוחי איראן נגד כוחות ארה"ב, לא נהסס לנקוט בצעדים הדרושים נוספים כדי להגן על עמנו. התקיפות המותאמות באופן צר להגנה עצמית נועדו אך ורק להגן ולהגן על אנשי ארצות הברית בעיראק ובסוריה. הם נפרדים ונבדלים מהסכסוך המתמשך בין ישראל לחמאס, ואינם מהווים שינוי בגישתנו לסכסוך ישראל-חמאס. אנו ממשיכים להפציר בכל הישויות המדינתיות והלא מדינתיות שלא לנקוט בפעולה שתתדרדר לסכסוך אזורי רחב יותר".

כזכור, המיליציות הפרו-איראניות לקחו אתמול (חמישי) אחריות למתקפת רקטות בבסיס האמריקני בא-שדאדי, צפון-מזרח סוריה.



0 תגובות