השר בוסו: "האירוע הכי גדול בתולדות מערכת הבריאות"

צבי טסלר 1 Comment on השר בוסו: "האירוע הכי גדול בתולדות מערכת הבריאות"

שר הבריאות אוריאל בוסו: "מערכת בריאות הנפש נמצאת באירוע הגדול ביותר בתולדותיה, ובכוונתי לדאוג לכך שלקופות החולים יהיו את כל האמצעים הנדרשים למתן מענה מיידי ובטווח הארוך". את הדברים אמר השר במהלך ביקור במשל"ט מאוחדת בירושלים, שאחראי על ניהול מחוז ירושלים בקופה בשעת חירום, בסיור ראשון בקופת חולים מאז נכנס לתפקידו

צילום: קופ"ח מאוחדת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבריאות אוריאל בוסו סייר במנהלת מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת, בביקור הראשון שלו בקופת חולים מאז מונה לשר לפני מספר שבועות. במהלך הסיור, ביקר השר במרכז שליטה שאחראי על הניהול השוטף של שירותי הקופה בחירום ובמרכז לרפואה דחופה של מאוחדת, שמטפל מדיי יום במאות אנשים שזקוקים לטיפול רפואי מיידי, ביניהם תושבי ירושלים, אנשים שפונו מבתיהם ומשתכנים במלונות העיר.

"מדינת ישראל נמצאת בשעתה הקשה ביותר, ובמלחמת עצמאות", אמר השר אוריאל בוסו במהלך הסיור. "מערכת הבריאות התגלתה במלוא הדרה, ואני רואה את זה בשטח מדיי יום. קופות החולים הן העוגן המרכזי שלנו, ולכן חשוב לחזק אותן דווקא בימים אלה. מערכת הבריאות היא הראשונה שהתעשתה, התאימה את עצמה ואת השירותים שלה למצב החירום, וזה בעיקר בזכות עובדי מערכת הבריאות שמבינים את השליחות העצומה שמוטלת עליו".

"מערכת בריאות הנפש נמצאת באירוע הגדול ביותר בתולדותיה", סיכום השר. "הרפואה בקהילה היא זו שתתן את המענה לאתגר העצום הזה, ובכוונתי לעשות כל מה שביכולתי כדי לוודא שיש לקופות את כל האמצעים הנדרשים".

יו"ר מאוחדת איל גבאי: "המסירות של עובדי מערכת הבריאות, מכל המגזרים, ראויה להערכה עצומה. כל אחת ואחד מהם שם את קשיים האישיים והמשפחתיים שלו בצד, ונרתם למשימה הלאומית במטרה לתת את המענה הנכון ביותר למי שזקוק לנו כל כך בימים אלה, בין אם מדובר בצורך פיזי או נפשי. במקביל, אנחנו נערכים למגוון תרחישים, גם להסלמה בגזרה הצפונית, וערוכים להמשיך ולתת שירות רפואי חיוני, תוך קיום הערכות מצב יומיות והתאמה של השירותים והמטפלים שלנו לצרכים בשטח ולמציאות המשתנה".

מנכ"ל מאוחדת עוזי ביתן: "הגענו אל המלחמה הקשה הזו כשאנחנו ערוכים ומוכנים, והתחלנו לנהל את השירותים הרפואיים של הקופה בשעת חירום באופן כמעט מיידי, תוך מתן מעטפת כוללת של שירותים לכלל האוכלוסיה, וכמובן גם לנפגעי הלחימה ולאנשים שפונו מבתיהם. אין ספק שזירה מרכזית היא מערך בריאות הנפש, ולכן תוך שעות ספורות מתחילת הלחימה פתחנו מוקד סיוע נפשי שהביקוש אליו עלה על כל מה שאי פעם הכרנו, וגם קיימנו מאות שיחות טיפוליות עם אנשים שחוו אירועים קשים מנשוא. אני גאה לעמוד בראש ארגון שיודע להתגייס בשעת חירום, והמשימה המרכזית שמוטלת עלינו כרגע היא לוודא שנוכל להמשיך לתת מענה גם בטווח הארוך, לאנשים שכל כך זקוקים לנו כרגע, ועוד יזדקקו לנו בחודשים הקרובים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מישהו יודע עוד מלפני המלחמה על פסיכולוג או פסיכיאטר ילדים זמין בתוך חצי שנה בקופות חולים?