חיפה: המונים בעצרת מספד על מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל

נתי קאליש No Comments on חיפה: המונים בעצרת מספד על מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל

המונים התכנסו לעצרת מספד בחיפה על מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל בבית הכנסת "החדש" ולתפילה על המצב הקשה בארץ ישראל | הצלם אהרן ברוך ליבוביץ תיעד

21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאות אברכים מהעיר חיפה התאספו לעצרת הספד בבית הכנסת "החדש" לזכרו של מרן רה"י זצ"ל. אשר בתוך כלל בית ישראל ועולם התורה אשר האירם באור התורה בכוחו הגדול הייתה לו חיבה מיוחדת לעיר חיפה ובגופו טרח לעזרת מערכות הקודש בה.

בתחילת העצרת נאמרו בהתעוררות פרקי תהלים לרגל המצב החמור בארה"ק לפני העמוד ניגש הרה"ג רפאל מרקוביץ שליט"א ר"מ בישיבת כנסת חזקיהו לצעירים.

את ההספדים פתח רב הקהילה הגאון רבי יוסף יחיאל במברגר שליט"א. בדבריו הזכיר מדברי רה"י זצ"ל על מעלת וגדולת מי שיודע לנתב את כוחותיו לפי הנצרך והראוי, וציין למעלת הנפטר שעם רב כוחו כארי בדבריו והנהגתו ידע מאידך לנווט עצמו לפי התורה והמוסר כאשר לכל אחד ואחד התנהל לפי דרגתו. כן הזכיר בסוף דבריו את הכרת הטוב של תושבי העיר לרה"י אשר כמה פעמים בשנים האחרונות טרח ושקד בתקנתה בהטריחו עצמו לבוא לעיר לחזקנו ולאמצנו.

הגאון רבי יונתן וילנסקי שליט"א תלמידו של רה"י ומקורבו רבות בשנים נשא משא הספד אורך בו פרס את משנתו החינוכית והמוסרית הענקית של רה"י. בין הדברים ציין וסיפר על הנקודה של החיות והרעננות של רה"י 'הוא אף פעם לא התעייף' – וכל זה נבע מעיסוקו ונקודת חיותו שהיה לו בעסק התוה"ק אשר היא הייתה כל שעשועיו כל הימים. כן דיבר על התביעה העצומה שננסכה באויר הישיבה לגדול ולשאוף למושגים נעלים ומרוממים.

הגאון רבי יוסף חברוני שליט"א דיבר בהספדו על ייחודיותו של רה"י במקוריות הנהגותיו וכל ארחותיו כאשר בנה את עצמו והשתית את כל עבודתו כפי כשרונותיו ומאשר קיבל מרבותיו מה היא צורת ישיבה ואיך ללמוד

אחרון המספידים הרב אורי דיקמן שליט"א אחיינו ותלמידו של רה"י דיבר על כלל מעלותיו ועל הכל אשר ממנו נבעה כל דמותו הגדולה החיות בתורה לחיות את הדברים כשהם חיים וקיימים. כיצד תדיר תבע מעצמו ועשה לעצמו מחייבים להעמיק ולשקוד בתורה.

כל המתכנסים הרבים – יצאו מההספד בהרגשות מרוממות וחיזוק רב להמשך גדילתם ועלייתם לאורו וזכרו של רה"י זצ"ל

  צילום: אהרן ברוך ליבוביץ



0 תגובות