בקיאות נפלאה: בחורי החסידות הפתיעו את גדולי הדור

נתי קאליש No Comments on בקיאות נפלאה: בחורי החסידות הפתיעו את גדולי הדור

קבוצה מבחירי בחורי חסידות ביאלא בית שמש נבחנו על כל הלכות שבת אצל גדולי ישראל, שהתפלאו מרמת ידיעותיהם, והפליגו מהבקיאות ומהידיעות שרכשו בני החבורות בכל הלכות שבת | גלריה

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת הלכה 'ארחות דוד' הוקמה לשמו ולזכרו של כ"ק הרה"ק בעל ה'להבת דוד' מביאלא זיע"א ע"י בנו האדמו"ר מביאלא בית שמש שליט"א ופועלת כבר במשך שנים ארוכות למען החדרת לימוד הלכה בקרב בחורי החמד בני החבורות, שלא בסדרי וזמני הישיבה, באופן של 'לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא'.

בחצי שנה האחרונה למדו במסגרת חברת הלכה 'ארחות דוד' את כל הלכות שבת בהיקף רחב מאוד, בבהירות ובשקיעות נפלאה, סעיף אחר סעיף סימן אחר סימן, לעומקה של הבנה ברורה, עד השורש של כל הלכה ופסק. את סדרי הלימוד נקבע בשליחות האדמו"ר מביאלא בית שמש ע"י הרה"ח ישראל אשר שיינפלד שליט"א משפיע בחצה"ק.

בהגיע עת קצירת הפירות, כאשר מצוייני ובחירי חברת הלכה 'ארחות דוד' זכו לסיים ולחזור ולשנן על כל הלכות שבת מהחל עד כלה, לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, הגיעו להיבחן אצל גדולי ישראל שליט"א אשר הפליגו בגודל ידיעותיהם, והתבטאו בשבחים והפלגות לרוב.

בראש ובראשונה הגיעו בני החבורות למעונו של מרן פוסק הדור הגאון הגדול ר' משה שטרנבוך שליט"א ראב"ד העדה"ח כאשר גולת הכותרת היתה שלמרות חולשתו הרבה ביקש פוסק הדור להראות חיבתו והערכתו לבני החבורות כאשר ביקש לזכות להתפלל עם ה'בני תורה' תפילת ערבית.

לאחמ"כ נבחנו הבחורים אצל מרן שליט"א כשאר הפליג בהתרגשות אדירה: "אשריכם תלמידי חכמים! מקימי עולה של תורה, הלכות שבת בבקיאות ובבהירות נפלאה זה לא דבר של מה בכך".

עוד הוסיף הגאון שליט"א והמשיך בדברי עידוד והתחזקות, כאשר בין היתר דיבר על המצב הנורא השורר בארה"ק: לצערי, מעולם לא עברנו תקופה קשה כמו היום. החופשיים תמיד רצו אותנו הם צריכים לא שומרים על התורה, אבל היום הם דורשים שנתערב וממש נהיה כמוהם. והרי שבת היא מקור הברכה, והיא ברכה גדולה לו ולעולם כשעוסקים בהלכות שבת, ובמיוחד בקופה קשה זו.

לאחמ"ג הגיעו חברי חברת הלכה 'ארחות דוד' להיבחן אצל מרן ראש הישיבה הגאון האדיר הרב יחיאל מיכל זילבר שליט"א אשר התפלפל עם בחורי החמד למשך שעה ארוכה בסוגיות קשות ומורכבות.

מרן הגאון שליט"א ישב זמן רב בהתפעלות עצומה ובהערכה אדירה, והמשיך להתפלפל ולדון עם בני החבורות כדת של תורה אליבא דהלכתא, מתוך ריתחא דאוריתא.

ולאחמ"כ נשא דברי חיזוק והזכיר בין הדברים: הרי שקול שבת כנגד כל התורה, ובוודאי כשעוסקים בהלכות שבת, הרי זה כאילו למד וקיים כל התורה כולה. וחביבות יתירה יש לדברים כשלומדים את סדרי הלימודים שלא בסדרי וזמני הישיבה. כמו כן הזכיר את הקשר והידידות רבת השנים השורר בינו ובין מרן האדמו"ר מביאלא בית שמש שליט"א.

קרדיט צילום: איציק ו.



0 תגובות