דו"ח מדאיג: עלייה של מאות אחוזים בתקריות האנטישמיות

שלמה ריזל No Comments on דו"ח מדאיג: עלייה של מאות אחוזים בתקריות האנטישמיות

דו"ח האנטישמיות העדכני של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות: עלייה של 214% במספר התקריות האנטישמיות בעיר ניו יורק | משטרת מונטריאול תיעדה עד כה 48 דיווחים על פשעי שנאה | מתחילת המלחמה תועדו קרוב ל-1100 אירועים אנטישמיים בצרפת | עליה של 818% בכמות הדיווחים על אירועים אנטישמיים בהולנד

אנטישמיות בצרפת צילום: תהקונסיסטואר של הריין התחתון צרפת
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות מפרסם את דו"ח האנטישמיות העדכני, ממנו עולה כי חלה עליה דרמטית במספר התקריות האנטישמיות ברחבי העולם, מאז פרוץ המלחמה בישראל.

ארה"ב: מחקר של ארגון ISGAP (The Institute for the Study of Global Antisemitism and Policy), בשיתוף עם NCRI במסגרת פרויקט "Follow The Money", מוכיח שלמימון זר הניתן לאוניברסיטאות בארה"ב, גם ממדינות בעלות משטר אוטוקרטי (חלק ניכר מהן מהמזרח התיכון, בדגש על קטאר), יש השפעה ישירה על עלייה בהיקף האנטישמיות ובשחיקת ערכים דמוקרטיים במוסדות ההשכלה הגבוהה בארה"ב.

משטרת ניו-יורק דיווחה (8.11) כי בחודש אוקטובר חלה עלייה של 214% במספר התקריות האנטישמיות בעיר, על רקע המלחמה. רוב התקריות כללו ציורי גרפיטי או הטרדה אלימה של יהודים.

קנדה: המשטרה המקומית חוקרת חשד להשלכת בקבוקי מולוטוב לעבר בית הכנסת והמרכז הקהילתי היהודי ב Dollard-des-Ormeaux, פרבר של מונטריאול, בלילה שבין שני לשלישי (7.11). יצוין, כי בעקבות האירוע לא היו נפגעים, ונזק קל נגרם לדלת הכניסה של בית הכנסת. כמו-כן, יודגש כי משטרת מונטריאול תיעדה עד כה 48 דיווחים על פשעי שנאה כלפי הקהילה היהודית מאז תחילת המלחמה.

צרפת: שר הפנים הצרפתי עדכן (7.11) כי מתחילת המלחמה תועדו קרוב ל-1100 אירועים אנטישמיים במדינה, כמות כפולה בהשוואה לשנת 2022 כולה. על רקע המקרים, בוצעו עד עתה 490 מעצרים, במסגרתם נעצרו כ-120 זרים. יצוין, כי כ-15 זרים שנעצרו ממתינים לגירוש, שלושה כבר גורשו, ואחרים איבדו את אישור התושבות שלהם.

גרמניה: דו"ח של מכון Antonio Amadeu, שהתפרסם ביום ג' (7.11), מצביע על עליה משמעותית ברמת האנטישמיות בגרמניה מתחילת המלחמה. נמסר, כי 5.7% מהגרמנים מחזיקים בעמדות אנטישמיות, פי שלושה בהשוואה לסקר שבוצע לפני כשנתיים. עוד מצביע הדו"ח על הצלחה מסוימת בניסיונותיהם של גורמי ימין קיצוני מקומיים לקדם נראטיב הקורא לשחרור גרמניה מ"העול ההיסטורי של השואה", ועל כך שבשמאל הפרוגרסיבי ניכרת יותר מבעבר נכונות לקבל אנטישמיות "אנטי-ישראלית" כלגיטימית.

הולנד: ארגון CIDI דיווח (9.11) על עליה של 818% בכמות הדיווחים על אירועים אנטישמיים בהולנד מאז תחילת המלחמה, זאת בהשוואה לממוצע החודשי שנרשם בשלוש השנים האחרונות. כותבי הדו"ח מסרו כי מעבר לעלייה בכמות האירועים האנטישמיים, גם סוגי האירועים מגוונים יותר, וכוללים אירועים בבתי הספר ובאוניברסיטאות, המושפעים, בין השאר, משיח שנאה ומתאוריות קונספירציה הנפוצות במדיה החברתית. סוגי אירועים בולטים נוספים הינם חילול של מזוזות וריסוס צלבי קרס.



0 תגובות