תותר נסיעת יהודים בחווארה; החנויות יישארו סגורות

חדשות קול חי No Comments on תותר נסיעת יהודים בחווארה; החנויות יישארו סגורות

לאחר מאבק ממושך שניהלו תושבי הישובים בגב ההר, הוחלט כי במקביל לפתיחת עוקף חווארה ביום ראשון הקרוב, ציר חווארה הקודם יישאר פתוח לתנועת יהודים והחנויות בכפר בחסותן בוצעו פיגועי אבנים – יישארו סגורות. מאחורי ההחלטה עומד בין השאר לחץ כבד שהפעיל ראש המועצה יוסי דגן שנענה לקריאות התושבים. "מברכים על שינוי ההחלטה, כל התקפלות תהווה ניצחון לטרור ותביא לעלייה בפיגועים"

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ניצחון לתושבי השומרון: לאחר מאבק ממושך שניהלו תושבי הישובים בגב ההר כנגד פיגועי הטרור בכפר חווארה והמשך הנוכחות היהודית בו, הודיעו היום גורמי ביטחון לתושבים כי גם לאחר פתיחת כביש עוקף חווארה ביום ראשון הקרוב, ציר חווארה יישאר פתוח לתנועת יהודים.

לדברי הגורמים, גם כוחות צה"ל ימשיכו לאבטח את הציר, וחנויות הערבים בכפר שנסגרו עם פרוץ המלחמה לאחר שבחסותן בוצעו פיגועי טרור רבים – יישארו סגורות כדי להבטיח את שלומם של הנוסעים בציר.

מאחורי ההחלטה החדשה במערכת הביטחון עומדים כאמור מאבק עיקש שניהלו התושבים באזור, ולחץ כבד שהפעיל ראש המועצה יוסי דגן מאחורי הקלעים שהצטרף לקריאות התושבים שהצהירו כי כל מהלך של סגירת הציר לתנועת יהודים יהווה ניצחון לטרור.

הרב מנחם בן שחר מראשי מטה "נלחמים על החיים", מסר בתגובה: "הפקרת ציר חווארה וסגירתו לתנועת יהודים בעקבות רצף פיגועי הטרור שהתרחשו בכפר כפי שתוכננה, היתה מהווה ניצחון מובהק למחבלים הנאצים מחווארה שכבר הספיקו לחגוג את סגירתו. אני שמח שברגע האחרון במערכת הביטחון התעשתו, הבינו את חומרת הדבר והורו על ביטול ההחלטה המקוממת".

"אני מודה גם לראש המועצה יוסי דגן שנענה לקריאותנו ופעל רבות מאחורי הקלעים כדי שגם ציר חווארה יישאר פתוח ומאובטח לנסיעת יהודים. המציאות המדממת לאורך עשרות השנים האחרונות לימדה אותנו דבר אחד: כל נסיגה או התקפלות שנעשה, רק תתן רוח גבית לטרור שיפרח ויתעצם בחסות השטח שהפקרנו. זה נכון לימי שגרה, ונכון שבעתיים לימים אלו בעיצומה של מלחמה. הפיתרון היחיד לטרור הוא לא בריחה מהתמודדות, אלא יד ברזל והכרעה מוחלטת", אמר הרב בן שחר.



0 תגובות