החות'ים בתימן חטפו ספינת משא בבעלות בריטית

שלמה ריזל No Comments on החות'ים בתימן חטפו ספינת משא בבעלות בריטית

החות'ים בתימן חטפו ספינה שעל סיפונה 22 אנשי צוות. דובר הזרוע הצבאית של החות'ים הבטיח "הצהרה חשובה" בשעות הקרובות. על פי אתר מיקומי כלי שיט, הספינה שייטה לאחרונה בדרום ים סוף

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ספינת משא בבעלות בריטית שיצאה מטורקיה בדרכה להודו, נחטפה בדרום הים האדום על ידי צבא החותים בתימן, כשעליה נמצאים עשרים וחמישה אנשי צוות מלאומים שונים, בהם אוקראינים, בולגרים, ומקסיקנים. בספינה לא נכחו ישראלים.

דובר צה"ל מסר: "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח׳ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים. לא מדובר בספינה ישראלית".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד ספינה בינלאומית. האוניה בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה באכוונה איראנית על ידי מליציית הח'ותים בתימן. על סיפונה של האונייה 25 אנשי צוות מלאומים שונים, בהם: אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים. בספינה לא נכחו ישראלים.

"זהו מעשה טרור איראני נוסף אשר מבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינ"ל לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים".



0 תגובות