יוקדם שדרוג הכביש המחבר בין יישובי העוטף לכביש 6

צבי טסלר No Comments on יוקדם שדרוג הכביש המחבר בין יישובי העוטף לכביש 6
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך סיור מקצועי שערכה היום (ראשון) שרת התחבורה מירי רגב, יחד עם מנכ"ל משרדה משה בן זקן, ראש מועצה אזורית מרחבים, שי חג'ג' וגורמי המקצוע במשרד, במועצות האזוריות בעוטף ישראל, בישרה השרה רגב על הקדמת התקצוב לפרויקט שדרוג כביש 293.

כביש 293 הוא כביש רוחב אזורי חשוב, באורך של 19 קילומטרים, המחבר את יישובי העוטף, נתיבות, שדרות ואופקים לכביש 6 ולכביש 40 ומסתיים במחלף בית קמה. הכביש ברובו חד מסלולי לכל כיוון ומועד לתאונות. הכביש הוגדר על ידי הרלב"ד כ"כביש אדום" עם חמישה מוקדי סיכון שטופלו בשנה האחרונה.

עבודות השדרוג והפיתוח יכללו את הפיכתו של הכביש מחד נתיבי לדו נתיבי, כולל תאורה, מפרדה קשיחה וטיפול בצמתים, מחלף בית הגדי (25/293) וביצוע הפרדות מפלסיות להולכי רגל בצמתים. בנוסף, יוסדרו דרכים חקלאיות ושבילי אופניים לאורך הכביש ודרך מטיילים. עלות הפרויקט היא כ-1.1 מיליארד שקלים.

התכנון ראשוני של הפרויקט הושלם, והשרה הנחתה להקדים תכנון מפורט כבר בתחילת שנת 2024 ומיד לאחר מכן ייצא לביצוע. הביצוע יחולק למקטעים כדי למנוע את השבתת הכביש. הפרוייקט כולו יבוצע על ידי חברת 'נתיבי ישראל'. השלמת שדרוג הכביש לכל אורכו צפויה להסתיים בתוך שלוש שנים.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "התחייבתי בפני תושבי האזור לקדם את שדרוג הכביש בהקדם עוד לפני פרוץ המלחמה, כעת אנו מבינים כי שדרוג הכביש חיוני ונחוץ עוד יותר. מתוך מחוייבות לחיבור הפריפריה למרכז, פעלתי להכניס את שדרוג כביש 293 לתכנית החומש. שדרוג הכביש ייצור חיבוריות וקישוריות בין יישובי הדרום והעוטף ומהם למרכזי התעסוקה, בלוי ופנאי במטרופולין תל אביב, ויאפשר נסיעה בטוחה למשתמשי הדרך".

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג' התייחס לכך: "אני רוצה להגיד תודה לשרה שקודם כל באמת קשובה לנו בכל הזדמנות, בטח בימים אלה. אני חושב שאת הכביש הזה חייבים לעשות כמה שיותר מהר, צריך לזכור שהכביש הזה באמת משרת את כל העוטף, את נתיבות, שדות נגב, מרחבים, את כל האזור כולו ואני שמח על ההחלטה של השרה לעזור לתושבים שלנו בימים קשים אלה".



0 תגובות